جواهر الاسرار و زواهر الانوار (چهار جلدی)

  • شرح سه دفتر از دفترهای شش گانه مثنوی مولوی
  • دوره چهار جلدی با پوشش گالینگور (سخت)
  • اثر مولانا کمال الدین حسین بن حسن خوارزمی
  • نویسنده عشق گرم و سوزانی به آثار مولانا داشته
۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب جواهر الاسرار و زواهر الانوار (شرح مثنوی معنوی) :

کتاب جواهر الاسرار و زواهر الانوار ، اولین شرح مثنوی مولوی است که تقریبا یک قرن پس از تدوین این کتاب مستطاب به قلم کمال الدین حسین خوارزمی که خود را از لحاظ مشرب تصوف پیرو مولوی می داند نوشته شده است. جواهر الاسرار و زواهر الانوار که مولف آن در سال های آخر عمر آن را به نوشته تحریر درآورده است به شرح سه دفتر از دفترهای شش گانه مثنوی مولوی اختصاص دارد و مولف توفیق شرح سه دفتر دیگر را نیافته است، و پیش از شروع به شرح دفترهای سه گانه مقدمه ای نگاشته است که یادآور مقدمه ابن خلدون بر تاریخ خودِ اوست.

مولانا کمال الدین حسین بن حسن خوارزمی شاگرد خواجه ابوالوفای خوارزمی صوفی مشهور از سلسله کبرویه بود هم در علم ظاهر و هم در طریقه تصوّف. آنچه درباره او می دانیم از کتابهای مجالس النفایس و مجالس المومنین است و منابع دیگر همه از این دو منبع سرچشمه گرفته اند. آنچه در مجالس الامومنین درباره ایشان آمده است خلاصه اش چنین است که او از متاخران سلسله علیه همدانیه بوده و ظاهرا بعد از او کسی از این طایفه به مقام عالی ترقی ننموده است. وی که در سال ۸۴۰ شهید شد از شاگردان و مریدان خواجه ابوالوفای خوارزمی از بزرگان متصوفه که به پیروی پیر خویش عشق گرم و سوزانی به آثار مولانا داشته است.

سبک کتاب :

اسامی نوشته های کمال الدین حسین خوارزمی بر سچع و ترصیع و تجنیس و این قبیل صنایع بدیعی است؛ بنابراین می توان آن را نثری مصنوع دانست و گاهی همین شیوه او راهنمای تصحیح متن می شد. نثر کمال الدین مرصّع و مسجَع و بسیار زیبا و دل انگیز است و گاهی انسان احساس نمی کند که این کلمات با دقت انتخاب شده است و این موضوع نه تنها در مقدمه، بلکه در سرتاسر کتاب حاکم است.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

گالینگور (سخت)

قطع کتاب

وزیری

سایر مشخصات
نویسنده

کمال الدین حسین خوارزمی

مقدمه و تصحیح

دکتر محمدجواد شریعت

تعداد صفحات

2352 صفحه

ناشر

اساطیر

شابک

978-9643314588

وزن 5000 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جواهر الاسرار و زواهر الانوار (چهار جلدی)”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.