۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب

  • 10 Minutes 38 Seconds in this Strange World نسخه فارسی
  • اثر الیف شافاک نویسنده کتاب ملت عشق
  • از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز در سال 2019
  • رمانی متفاوت با موضوعی ناب
۵۲,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب ۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب :

کتاب ۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب نوشته الیف شافاک نویسنده مشهور ترکیه ای است که نخستین بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. الیف شافاک، رمان نویس پرفروشی است که بیشتر به خاطر داستان هایش درباره شخصیت های زن قدرتمند، مهاجرین و اقلیت ها شناخته می شود. او در این رمان هم از این مسیر فاصله نمی گیرد و داستان زنی به نام لی لا را روایت می کند.

لی لا، قهرمان داستان که «تکیلا لی لا» صدایش می کنند، فاحشه ای در استانبول است که در آغاز داستان، کشته می شود و بدنش سر از یک زباله دانی در می آورد. پس از مرگ فیزیکی، مغز لیلا به مدت ۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه به حیاتش ادامه می‌دهد و تمام زندگی لی لا با همه فراز و نشیب هایش در همین دقایق، به خاطرش می‌آید. و در این زمان کوتاه، خاطرات مهم او در ذهنش مرور می شوند؛ و مهمترین این خاطرات، داستان پنج دوست نزدیک لی لا است که او در مقاطع سرنوشت ساز زندگی اش با آنها آشنا شده بود.

فلسفه ۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه چیست ؟

سوال فلسفی و علمی ای که این رمان پیش روی خوانندگان می‌گذارد، این است : چه خواهد شد اگر ذهن انسان، پس از لحظه مرگ، برای چند دقیقه گرانبها، به فعالیتش ادامه دهد؟ دقیقاً ۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه؟

گروهی از پزشکان دانشگاه وسترن اٌنتاریو کانادا، طی پروژه ای تحقیقاتی، در برخی موارد مشاهده کرده اند که مغز انسان می تواند تا ۱۰ دقیقه و چند ثانیه پس از مرگ همچنان به برخی فعالیت های خود ادامه دهد. می شود از کنار این یافته علمی به سهولت عبور کرد و می شود الیف شافاک بود و از آن برای خلق ایده ای ناب و رمانی تکان دهنده  و تامل برانگیز بهره برد.

برشی از رمان : همیشه رد پای ارواح متعالی به زمان های باستان و عهد عتیق نمی رسد. گاهی در همین زمانه معاصر درخشش افکار مرشدی با معجزه کتابهایش دنیای مریدانش را روشن می کند.

برای خرید نسخه انگلیسی کتاب روی تصویر زیر کلیک کنید :

کتاب 10minutes 38 seconds in this strange world

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

الیف شافاک

مترجم

دکتر علی اسلامی

تعداد صفحات

448

ناشر

مهراندیش

شابک

9786226671767

وزن 500 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.