۳۶۵ روز با سعدی

برند نشر سخن شناسه محصول: 113009 دسته: , ,
  • اولین جلد از مجموعه 12 جلدی جوانان و فرهنگ جهانی
  • پرفروش ترین کتاب اشعار برگزیده سعدی شیرازی
  • نوشته دکتر حسین الهی قمشه ای
  • 365 قطعه منتخب از گلستان، بوستان، غزلیات، قصاید و قطعات سعدی
۳۵۰,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب ۳۶۵ روز با سعدی :

در کتاب ۳۶۵ روز با سعدی ، که اولین جلد از مجموعه ۱۲ جلدی جوانان و فرهنگ جهانی است دکتر الهی قمشه ای ۳۶۵ قطعه از گلستان، بوستان، غزلیات، قصاید و قطعات سعدی را برگزیده تا علاقه مندان بتوانند هر روز دقایقی چند در صحبت این شاعر آسمانی و عارف ربانی و معلم فضایل و مکارم انسانی و عاشق و شیدای آفریدگار جهان و جمله آفریدگان به سر برند و کلمه ی حکمتی از او بشنوند.

متون منتخب را از نسخه شادروان فروغی گرفتیم و در موارد ضرورت با مراجعه به نسخه بدل های همان نسخه یا نسخ دیگر اصلاحاتی به عمل آوردیم. اگرچه زبان سعدی بسیار فصیح و روشن است و چندان نیازی به تعبیر و تفسیر ندارد، چون اغلب ترکیبات عربی از امثال عرب و به خصوص آیات قرآنی و احادیث نبوی در آن آمده و معانی پاره ای لغات در گذر زمان تغییر یافته و به بعضی لغات مهجور افتاده است، در پایان کتاب مجموعه ای از این گونه لغات و تعبیرات را به الفبایی همراه با معانی آنها و مثال هایی از خود سعدی و شاعران دیگر در کاربرد آن کلمات درج کرده ایم.

مُصلِح بن عبدالله متخلص به سعدی از شاعران محبوب قرن هفتم هجری قمری در ایران و جهان است و ترجمه های متعددی از گلستان و بوستان او در زمان رُنسانس به بعد به زبان های مختلف اروپایی و آسیایی عرضه شده و نیز غزلیات و قصاید او نیز به محافل ادب مغرب و مشرق راه یافته است.

مجموعه جوانان و فرهنگ جهانی :

هدف از خلق مجموعه «جوانان و فرهنگ جهانی» و به دنبال آن جلد اول مجموعه یعنی کتاب ۳۶۵ روز با سعدی این است که شماری از آیینه های جهانی را در قاب های کوچک و بزرگ در پیش روی جوانان نهیم تا با تامل در این آیینه ها، آیینه دل خویش را که جام جهان نمای حقایق علوی است بیابند و خود از آن آیینه ای شفاف سازند و پیش روی مردمان نهند. در این مقام مقصد ما از جوانان، اگرچه نخست نسل نو رسیده و نوباوه است؛ اما از آن جا که طالب حقیقت همیشه جوانان است زیرا که جویا و پویاست و عاشق و دلداده است، و مخاطبان این مجموعه علاوه بر جوانان، میان سالان و کهن سالان نیز می باشند.

در کتاب ۳۶۵ روز با سعدی قرار است هر روز را در صحبتی بزرگ، حکمتی بیاموزیم. در آیینه اشعار او تامل کنیم و اندک اندک به یاد آوریم، خاطرات آن بهشت گمشده را و آن نهرهای شیر و شهد و شراب را که در زیر درختانش جاری است. و به یاد آوریم آن مقام امن و دارالسلام را و آن رفیق شفیق که پروردگار ما بوده و هست، و به ملامت حافظ که گفت: «یاد پدر نمی کنند این پسران ناخلف»، یاد کنیم از آدم و حوا و آن مار فریبکار که هنوز در سینه بیشتر آدمیان مسکن دارد؛ و به همدستی طاووس مغرور و خودبین به باغ ما آمد؛ و پدر و مادر ما را به وعده های دروغ فریفت و به طمع خلود و جاودانگی که مُلک مسبم ما بود؛ ما را به هراس و اضطرای عالم هست و نیست مبتلا کرد و قصه دورغ مرگ را که از عوامل ترساننده شیطان است، به ما تلقین کرد…

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

گالینگور (سخت)

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

مصلح بن عبدالله متخلص به سعدی شیرازی

گردآوری و تدوین

دکتر حسین الهی قمشه ای

تعداد صفحات

346 صفحه

ناشر

سخن

شابک

978-964-372-010-0

وزن 400 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “۳۶۵ روز با سعدی”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.