خودشناسی به روش یونگ

  • خودشناسی با تکینک «رمز واژه»
  • شیوه ای جالب و هیجان انگیز از یونگ
  • با سبک نگارش روان و سرگرم کننده برای عموم
  • توسط مایکل دانیلز استاد روانشناسی دانشگاه لیورپول
۱۷۵,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب خودشناسی به روش یونگ :

کتاب خودشناسی به روش یونگ با تردیدهای خاصی نوشته شده که یکی از مهمترین آنها این است که هم اکنون همه جا پر از کتابهایی شده که ادعا می کنند راهنمای مواردی هستند از قبیل خودسازی، روشنگری، خرسندی، خودشکوفایی، بهزیستی، سلامت روانی مثبت، کمال، شادی و یا هر چیز دیگری که این روزها مُد شده است. اگر بخواهیم بر اساس شواهدی که در کتابفروشی ها موجود است قضاوت کنیم، باید بگویم که نهضت «عصر جدید» بیخ گوش ماست و چه بسا در سیلی از اینگونه کتابهای نجات بخش غرق شویم. کتاب خودشناسی مایکل دانیلز از ان دسته کتابها است.

خودشناسی دیگر محدود به فیلسوفان و روانشناسان و نوکیشان و یا آدمهای عجیب و غریب و بی تجربه نیست و بسیاری از مردم عادی به شیوه خودشان، میل شدیدی به کسب اطلاعات و راهنمایی در این موضوعات ابراز می دارند. کتاب خودشناسی به روش یونگ تا جای ممکن غیر تخصصی نوشته شده است تا مردم روانشناسی یونگ را بیشتر بدانند، بیشتر بفهمند، بیشتر توصیه کنند و مهم تر از همه بیشتر استفاده کنند. در نتیجه برای هر سلیقه و ذائقه ای بازار روز افزونی، از طالع بینی گرفته تا ذِن بودیسم، وجود دارد و در مورد هر کدام از این موضوعات آنقدر مطلب هست که فرد را در طول زندگی سرگرم نگه دارد.

بسیاری از افراد که تکنیک رمز واژه را امتحان کرده اند گفته اند این روش نه تنها برایشان تازگی داشته بلکه برای اشخاص غیر حرفه ای نیز ک هیچ آگاهی ویژه ای از شیوه خودسازی ندارند، روشی سودمند و قابل حصول است. رمز واژه تکنیک خاصی است که برای استفاده کردن در نظر گرفته شده استو با این دید، روش فوق یکی از معدود روشهای یونگی است که در بررسی تجربه روانشناختی فردی، هم برای افراد حرفه ای و هم برای عموم مردم در دسترس است. کتاب خودشناسی به روش یونگ با تکنیک رمز واژه نوشته مایکل دانیلز استاد روانشناسی دانشگاه لیورپول است. این کتاب ترجمه عنوان اصلی Self-Discovery the Jungian Way است.

فهرست کتاب خودشناسی به روش یونگ :

  • فصل اول : به سوی خودشناسی
  • فصل دوم : تکنیک رمز واژه
  • فصل سوم : منطق و ساختار
  • فصل چهارم : کلیدهای «رمز واژه»
  • فصل پنجم : تیپ های روانشناختی
  • فصل ششم : جریان تفسیری
  • فصل هفتم : نمونه تجزیه و تحلیل خود
  • فصل هشتم : تحلیل تغییر
  • فصل نهم : افکار نهایی

بخشی از کتاب خودشناسی به روش یونگ :

اگر نظر مردم عادی را درباره خوشناسی جویا بشویم، اکثرا به اهمیت آن اذعان می کنند. همچنین اگر به محبوبیت انواع پرسشنامه های «خود آزمایی» که در سالهای اخیر در مجلات باب شده توجه کنیم و آنها را ملاکی عملی محسوب کنیم، می توان چنین استدلال کرد که بیشتر ما برای کشف «حقایق» ناشناخته درباره خود، عطشی سیری ناپذیر به کنجکاوی داریم. یعنی کشف استعدادهای نهفته، آرزوهای پنهانی، جذبه ی جنسی، ارزشهای اساسی، نیازهای عاطفی و قوه هوش مان.

بی شک این علاقه، برانگیخته ازهوس گرم شدن و تعریف و تمجید شنیدن می باشد تا کششی واقعی برای کشف «حقیقت» در خصوص شخصیت یا وضعیت زندگی ما. بدیهی است پرسشنامه هایی ک در مجلات و نشریات به چاپ می رسند، بیشتر برای سرگرمی خوانندگان و بالابردن تیراژ برنامه ریزی شده اند و از نظر روانشناختی چندان ارزش و اعتباری ندارند، معیار و ضمانتی هم نیست که توسط خوانندگان خیلی جدی تلقی شوند و سهمی با ارزش و ماندگار در دانش بشری داشته باشند. و ادامه کتاب…

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

مایکل دانیلز

مترجم

اسماعیل فصیح

تعداد صفحات

248

ناشر

نشر نو

شابک

978-600-8547-96-9

وزن 250 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خودشناسی به روش یونگ”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.