آثار استاد محمود فرشچيان (سلطانی-چرم طبیعی)

  • جلد ششم، شامل 170 نقاشی از استاد محمود فرشچیان
  • سلطانی با چرم طبیعی و قاب مخصوص بازشو
  • کاغذ گلاسه با کیفیت، دو زبانه انگلیسی و فارسی
  • مجموعه ای نفیس مناسب برای هدیه دادن
قیمت اصلی ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان است.

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

کتاب آثار استاد محمود فرشچیان:

استاد محمود فرشچیان خود صاحب سبک و مکتب نقاشی کلاسیک ایرانی است که کمتر کسی است که دست کم چند اثر او را ندیده باشد. کتاب آثار استاد محمود فرشچیان مجموعه ای نفیس و ارزشمند است شامل ۱۳۰ نقاشی اوست که در قطع سلطانی  و به دو زبان انگلیسی و فارسی گردآوری شده است.

کتاب نفیس استاد فرشچیان با جلد چرم مخصوص و در یک قاب ویژه طراحی و ارایه شده است. فرشچیان نقش مهمی در معرفی هنر ایران در فضای جهانی هنر ایفا کرده ‌است. او دعوت شد تا در دانشگاه های متعدد و مؤسسات هنری صحبت کند. شش کتاب و مقالات متعددی در مورد آثار وی از جمله کتاب مجموعه آثار محمود فرشچیان منتشر شده ‌است.

سبک شناسی استاد فرشچیان:

نگاهی به آثار استاد فرشچیان به خوبی نشان می دهد که سلیقه او در زمینه منابع هنر ایران به مرور زمان متحول شده و تکامل یافته است. اگر نقاشی های اولیه او یادآور رضا عباسی و مکتب او بوده کارهای اخیرش آثار سلطان محمد هنرور بزرگ ایران را به خاطر می آورد.

نقاشی ها و طراحی های این استاد که او را «نقاش ملکوتی» نیز نامیده اند، ابعاد و جنبه های گوناگون دارد. آثار او سرشار از داده های گرانبهایی در زمینه فرهنگ ایران به ویژه دربار صفوی است و در همان حال با نمایاندن خصوصیات انسان ها و حیوانات بُعدی فرح انگیز و آموزنده به خود می گیرد.

در عرصه دنیای مسجور کننده و گهگاه التهاب انگیز، قلم استاد فرشچیان با نوای خطوط و نقوش سبز گونه سنتی ایران به رقص در می آید چرخش ها و منحنی های دو سوی صحنه یکدیگر را به توازن و اعتدال می کشند. خط های راست و بی انحنا، مگر در بعضی نقوش معماری و کاشی کاری ها کمیاب اند.

انسان ها و حیوانات همه در حرکتند و جاندار، پر از عضله، پوشیده از مو و خز و پر که ناگزیر جای چندانی برای نمایاندن استخوان نمی گذارد. فرم ها نه هندسی و قراردادی بلکه طبیعی و سیال و مه آلود و اثیری اند.

کتاب آثار استاد فرشچيان حاوی نقاشی های وی با کیفیت بسیار عالی و کاغذی مرغوب ارایه شده تا لذت تماشای آثار را دو چندان کند.

کتاب مجموعه آثار محمود فرشچیان

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

با قاب مخصوص
چرم با قاب بازشو
گالینگور (سخت)

قطع کتاب

سلطانی

سایر مشخصات
نویسنده

نقاشی های استاد محمود فرشچیان
خوشنویسی استاد شیرچی
خوشنگاری کاوه اخوین

ترجمه

دکتر رضا فراهانی

تعداد صفحات

252

ناشر

فرهنگ گویا

کد شناسه

30593

شابک

.

وزن 10000 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آثار استاد محمود فرشچيان (سلطانی-چرم طبیعی)”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.