2%

مجموعه هزار و یک شب

  • مشخصات هر مجموعه را در ویژگیهای محصول مطالعه بفرمایید
  •  جزو لیست 100 شاهکار ادبی ایران و جهان
  • نوشته عبداللطیف طسوجی
  • دارای سه لوحه زیبای تزیین شده‌ ی اسلیمی و 41 تصویر (نگاه)
  • گزینه ای مناسب و پرفروش برای هدیه دادن
قیمت اصلی ۱,۲۷۵,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان است.
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب هزار و یک شب اثر عبداللطیف تسوجی:

کتاب هزار و یک شب اثر عبداللطیف تسوجی در دو مجموعه نفیس ارایه شده است. هزار و یک شب گوتنبرگ هفت جلدی (انتشارات گوتنبرگ) و هزار و یک شب نگاه شش جلدی (انتشارات نگاه) دو سری از بهترین مجموعه های موجود در ایران است. این مجموعه به خواسته بهمن میرزا فرزند عباس میرزا در دوره ی محمد شاه قاجار نوشته شده است.

کتاب هزار و یک شب اثر عبداللطیف تسوجی، از قرن ۱۶ میلادی در اروپا ترجمه و منتشر شده و حتی تفسیرهایی نسبت به آن صورت گرفت. اما ترجمۀ فارسی آن از نسخه عربی کتاب در قاهره صورت گرفته و تردید نیست که این اثر نیز در گذر زمان و مهاجرت از زبانی به زبانی دیگر دچار دگرگونی و تغییرات فراوان شده و افتادگی‌ها و افزودگی هایی در آن راه پیدا کرده است و کار تحقیقی بسیاری لازم است تا اصل آن به زبان سانسکریت احیاء شود.

طبق اسناد موجود نخستین کتاب ترجمه فارسی مربوط به سال ۱۲۶۱ هجری قمری در تبریز یافت شده است. کتاب حاضر اولین چاپ هزار و یکشب در ایران است و نشان می دهد که ترجمه آن باید بیش از تاریخ یاد شده به انجام رسیده باشد، زیرا چاپ چنین اثری و خطاطی آن قطعا کمتر از یک‌ یا دو سال زمان نمی برده است.

در پشت جلد نخستین نسخه فارسی یافت شده مجموعه هزار و یکشب چنین آمده است : … تا اینکه در سال ۱۲۶۱ هجری که مجلدات عدیدۀ کتاب در دارالسلطنه‌ ی تبریز به سعی و اهتمام میزرا علی خوشنویس در زمان سلطنت محمدشاه قاجار (۱۲۶۴-۱۲۵۰ هجری) در دارالطبایع به طبع رسید…

ویژگی های مجموعه ۶ جلدی نگاه:

این مجموعه دارای سه لوحه زیبای تزیین شده‌ ی اسلیمی و ۴۱ تصویر است که ۲۲ تصویر در جلد اول و ۱۹ تصویر در جلد دوم آمده است. تصاویر سیاه‌ قلم، در برخی نسخه‌ها با دست رنگ شده‌اند. نقاش تصاویر آقا میرزا سید حسن موسوی اصفهانی است که در پایین چهار نقاشی امضاء کرده است. صفحه‌ آرایی و حروف‌نگاری چشم‌ نواز مجموعه هزار و یک شب اثر عبداللطیف تسوجی ، که با بهره‌وری از هنر گرافیک صورت گرفته، زیبایی ویژه‌ای به کتاب بخشیده و آن را گزینه ای مناسب برای هدیه دادن نموده است.

درباره مجموعه ۷ جلدی گوتنبرگ :

برچسب:
مشخصات کلی
سایر مشخصات
نویسنده

عبداللطیف طسوجی

تعداد صفحات

6386 صفحه (گوتنبرگ) در 7 جلد گالینگور
2710 صفحه (نگاه) در 6 جلد فانتزی

قطع (اندازه)

وزیری (گوتنبرگ)
رقعی (نگاه)

جلد

گالینگور (گوتنبرگ)
شومیز (نگاه) با قاب کشویی

شابک

978-964-3514-77-8

وزن 3000 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مجموعه هزار و یک شب”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.