5%

شاهنامه فردوسی

  • شاهنامه فردوسی نفیس
  • با قطع رحلی
  • کاغذ مارگانو (معطر)
  • جلد چرمی با قاب کشویی
قیمت اصلی ۸۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۷۶۰,۰۰۰ تومان است.
نقد و بررسی اجمالی

درباره کتاب شاهنامه فردوسی :

حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر حماسه سرای بزرگ ایران در سال ۳۲۹ یا ۳۳۰ هجری قمری در قریه یاپاز طابران طوس به دنیا آمد و به استناد ابیاتی که خودش سروده است، ۷۶ تا ۸۰ سال عمر کرده است. فردوسی نظم شاهنامه فردوسی را در سال ۳۶۵ هجری قمری به سن ۳۵ سالگی آغاز کرد و پس از ۳۵ سال یعنی در هفتاد یا هفتاد و یک سالگی به پایان رساند. ماخذ اصلی فردوسی در سرودن شاهنامه، شاهنامه منثور ابومنصوری که در اواسط قرن چهارم به فرمان ابومنصور محمد بن عبدالرزاق طوسی تدوین شد و علاوه بر روایات کتبی و شفاهی به دست فردوسی افتاد و او مجموعه آن را در شاهکار جاویدان خود به نظم کشیده است. ابیات شاهنامه ۶۰۰۰۰ بیت بوده است که در نسخ مختلف به دلیل کسر و اضافه شدن ابیات، تعداد آنها با یکدیگر فرق دارد.

فردوسی در نقل روایات از ماخذ، با نهایت امانت نام برده است. او در وصف مناظر طبیعی، میدان های جنگی و خصایص پهلوانان نهایت استادی را به خرج داده و در داستانهای عشقی جذابیت و لطف بی نظیری را به رشته نظم کشیده است. فردوسی در مقدمه شاهنامه و ابتدا و انتهای سرگذشت ها به پند و اندرز می پردازد. او در اثر بی نظیر خود یعنی شاهنامه فردوسی ، لطف معانی، سادگی کلام، روشنی فکر و سخن و بلاغت را به چنان اوج رفیعی رسانده که دستیابی به آن تا کنون کسی را میسر نبوده است. فردوسی، طبق گفته حمد مستوفی در سال ۴۱۶ و دولتشاه در سال ۴۱۱ قمری جهان را بدرود گفته است. آرامگاه وی در شهر طوس، در نزدیکی شهر مقدس مشهد، در باغی است که می گویند این باغ متعلق به خود شاعر بوده است.

 

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

چرم با قاب کشویی
گالینگور (سخت)

قطع کتاب

رحلی

سایر مشخصات
نویسنده

حکیم ابوالقاسم فردوسی

خط

تایپ شده رایانه ای

تعداد صفحات

456 صفحه

نوع کاغذ

مارگانو (معطر)

ناشر

پیام عدالت

شابک

9789641521853

کد انبارداری

108612

وزن 1500 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شاهنامه فردوسی”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.