انقراض ششم

  • ترجمه فارسی کتاب The Sixth Extinction
  • بهترین کتاب علمی در سال 2014
  • نگاهی متفاوت به تاریخ
  • از پرفروش ترین کتاب های علمی جهان
۷۲,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب انقراض ششم :

کتاب انقراض ششم (به انگلیسی : The Sixth Extinction ) نوشته الیزابت کالبرت و ترجمه نیک گرگین است. در انقراضی که به دست ما انجام می شود چه اتفاقی برای خودمان خواهد افتاد؟ یک احتمال این است که ما هم بالاخره همراه با دگرگون ساختن طبیعت نابود شویم. با مختل کردن این نظام، نابود کردن جنگل‌های بارانی، تغییر ترکیبات جوّی و اسیدی کردن اقیانوس‌ها، بقای خود را به خطر می‌اندازیم. وقتی انقراض گسترده به تحقق می‌پیوندد، قوی را نابود می‌کند و ضعیف را به موقعیت ضعف می‌کشاند. بشر با راندن گونه‌های دیگر به انقراض، شاخه‌ای را که خود روی آن نشسته است، قطع می‌کند.

یک سوم جزیره های مرجانی، یک سوم نرم تنان ساکن آب های شیرین، یک سوم کوسه ها و ماهیان عمق زی، یک چهارم همه پستانداران، یک پنجم همه خزندگان و یک ششم همه پرندگان در حال حاضر به سوی انقراض درحال حرکت هستند. یک امکان دیگر این است که نبوغ انسانی بر هر فاجعه‌ای که با نبوغ انسانی ایجاد شده چیره خواهد شد و بشر به بقای خود ادامه خواهد داد. کتاب انقراض ششم در پی آن است که با گردآوری شواهد علمی از نقاط مختلف جهان نشان دهد که انقراض ششم چگونه سرنوشت حیات را رقم خواهد زد. کولبرت در کتاب خارق‌العاده  خود اینگونه روند ناپدیدی گونه‌های مختلف جانوری را توضیح می‌دهد.

از نظر نویسنده وقتی صحبت تقسیم سیاره زمین با دیگر جانداران ساکن در آن به میان می آید، انسان‌ها تبدیل به همسایگانی از جهنم می شوند. حالا انسان‌ها درحال زایش همان نوع انقراضی هستند که ۶۶ میلیون سال پیش دایناسورها را از میان برد، بعید نیست که این روند تبدیل به رقیبی برای انقراض دوره پرمیان-تریاسه شود که ۲۵۲ میلیون سال پیش ۷۰ درصد کل گونه های مهره داران را از زمین پاک کرد. کولبرت این داستان غم انگیز را با چنان ذوق و تعقلی تشریح می‌کند که سخت می توان کتاب را پس از شروع به خواندن بر زمین گذاشت. به جرات می‌توان عنوان بهترین کتاب علمی سال را تقدیم او کرد.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

الیزابت کالبرت

مترجم

نیک گرگین

تعداد صفحات

336

ناشر

ثالث

شابک

.

وزن 400 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “انقراض ششم”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.