انگار خودم نیستم

  • روایت زندگی هفت نفر از سه خانواده
  • دومین رمان بلند یاسمن خلیلی فرد
  • رمان در دی ماه 1396 منتشر شد
  • و در مدت دو ماه به چاپ دوم رسید
۱۵۰,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب انگار خودم نیستم :

کتاب انگار خودم نیستم رمانی نوشته یاسمن خلیلی فرد است که گرفتاری ها و روزمرگی های جاری در جامعه ایران را نمایان می کند. در این رمان زندگی سه خانواده توسط هفت نفر و بیشتر از سوی زنان بازگو می شود. مردان در این کتاب اگرچه راوی مستقل هستند, اما در روند داستان به شکلی هوشمندانه برابر با زنان قرار گرفته اند و از دید آنان قضاوت می شوند. این هفت نفر عبارتند از کامروز، مسعود، کتی، نازنین، شانار، لعیا و مسعود. نویسنده که خود روانشناس است، شخصیت های مختلف داستان با رفتارهای متفاوت شان را در یک قالب رئالیستی تحلیل می کند.

رویدادها گذشته و حال را به هم پیوند می دهد تا پازل شخصیتی آدم هایش تکمیل شود. کتاب انگار خودم نیستم قصد ندارد وقایع دور از ذهن و ناملموس را شرح دهد بلکه آنچه نویسنده درصدد آن بوده است ترسیم روزمرگی هایی‌ است که به مرور زمان منجر به تحول انسان ها می شوند؛ انسان هایی که از جنس تمام آدم های طبقه متوسط جامعه مدرن امروزی اند.

متن پشت جلد :

مگر می شود همه چیز انقدر سریع اتفاق بیفتد؟ می شود. می شود چشم هایت را ببندی و باز کنی و همه آن درد و رنج ها، همه آن کدورت ها، همه آن حرف های قلمبه شده توی گلو یک باره از بین بروند و یادت برود که اصلا اتفاق افتاده اند. من خودمم؟ من کامروزم؟ من همان کامروز مستاصلم؟ انگار دیگر خودم را نمی شناسم. انگار، به قول حمید هامون محبوبمان دیگر «من»، «من» نیست؛ انگار خودم نیستم…

برشی از متن :

می دانم به خاطر همین فرق ها عاشقش شده ام. هر چه ساعت شماطه دار خاطراتم را عقب تر می کشم لعیا را به خودم نزدیک تر می بینم و هرچه زمان را به جلو می رانم از او فاصله می گیرم، و آخر سر به نقطه ای می رسم که لعیا محو می شود. هرچه پلک می زنم نمی بینمش.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

یاسمن خلیلی فر

تعداد صفحات

440

ناشر

ققنوس

شابک

978-6002783400

وزن 500 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “انگار خودم نیستم”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.