5%

تاریخ کامل ابن اثیر (۱۴ جلدی)

برند اساطیر شناسه محصول: 121021 دسته: , ,
  • از آثار تاریخی گرانبهای اسلام و ایران
  • با ترجمه ساده و روان محمد حسین روحانی
  • 14 جلدی (بدون سانسور) متن کامل ترجمه فارسی
  • مربوط به آغاز پیدایش تا سال 628 قمری
قیمت اصلی ۴,۶۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان است.
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب تاریخ کامل ابن اثیر :

الکامل عزالدین بن اثیر یا به فارسی کتاب تاریخ کامل ابن اثیر یکی از آثار تاریخی گرانبهای اسلام و ایران است که از آغاز آفرینش تا سال ۶۲۸ قمری (۱۲۳۱ میلادی) را فرا می گیرد. بخش تاریخی راستین کتاب تاریخ ابن اثیر، از پدیدار شدن خورشید اسلام تا این سال را فرو می پوشاند.

شاید در میان دانش های انسانی، تاریخ تنها رشته ای باشد که از حقایق مطلق و جاودانی گفتگو می کند. این ویژگی، «تاریخ» را به پایگاه پر ارج ترین و گرانبها ترین رشته های شناخت بشری بر می آورد. در اینکه تاریخ چنین است، گمانی نیست.

ابن اثیر گزارش تاریخی خود را تا سال ۳۰۲ قمری وامدار مورخ بزرگ ایرانی محمد بن جریر طبری ( کتاب تاریخ طبری ) و از آن پس بدهکار دیگر تاریخ نگاران ایران و اسلام است. ولی در بخش تاریخ ترکتازی مغولان، او نخستین گزارشگر است و کار او از استوار ترین مآخذ ابن اثیر پژوهشگری پایبند به دین و اخلاق است و دانشمندی درست و درخور اعتماد.

کتاب تاریخ ابن اثیر

نکاتی درباره ترجمه کتاب:

۱- کوشش بر این بوده که گزارش پارسی اخیر، هر چه آسان تر و ساده تر و زودیاب تر و روان تر باشد. کتاب تاریخ کامل ابن اثیر ، یک ترجمه تشریحی است که در جای جای آن مطالبی در توضیح یا تصحیح متن در پانوشت آورده شده است.

۲- برای سودمند تر شدن ترجمه، در همه جا در برابر تاریخ هجری، تاریخ میلادی نیز با وسواس و دقت بسیار، به روز و ماه و سال آورده شده است. پایه کار برای محاسبه، اثر بزرگ دکتر حکیم الدین قرشی بوده است. کتاب تاریخ کامل ابن اثیر

۳- در متن اشعار عربی بسیاری است که عینا همراه ترجمه فارسی آورده شده است. اینها اشعار بسیار دشواری است و تواند بود که در ترجمه آنها لغزش هایی روش داده باشد.

۴- پافشاری مترجم بر این بوده که هر جلد عربی به صورت یک جلد پارسی جاپ شود و پافشاری ناشر بر اینکه این اثر در جلدهای پارسی بیشتری انتشار یابد. یک از دلایل ایشان این بوده که توضیحات و برگردان های اشعار عربی و پانوشت ها، جلدهای پارسی را بسیار پر حجم ساخته است.

۵ – برای ترجمه کتاب تاریخ کامل ابن اثیر از مآخذ بسیاری بهره گیری شده است؛ تاریخ بلعمی، تاریخ طبری، تاریخ نامه طبری، تاریخ یعقوبی، دایره المعارف فارسی شادروان دکتر محمد معین، فرهنگ فارسی معین، لغتنامه دهخدا، مروج المذهب و نهج البلاغه نمونه ای از این منابع می باشند.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

گالینگور (سخت)

قطع کتاب

وزیری

سایر مشخصات
نویسنده

عزالدین‏ ابن‏ اثیر

مترجم

محمد حسین روحانی

تعداد صفحات

6400

شابک

9789643312558

وزن 13000 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

دیدگاه خود را بنویسید

نقد و بررسی‌ها1

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران