جایی که عاشق بودیم

  • جایی که عاشق بودیم اولین اثر جنیفر نیون
  • بهترین رمان عاشقانه 2015 به انتخاب آمازون و مجله تایم
  • جزو لیست پرفروش های نیویورک تایمز
  • بهترین کتاب از دید Book Club در سال 2016

 

۱۶۷,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

درباره کتاب جایی که عاشق بودیم :

کتاب جایی که عاشق بودیم نوشته جنیفر نیون، ترجمه فارسی عنوان اصلی All the Bright Places می باشد که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و بلافاصله در لیست پرفروش ترین رمانهای جهان قرار گرفت. بسیاری این کتاب را با رمان خطای ستارگان بخت ما اثر جان گرین و یا من پیش از تو نوشته جوجو مویزمقایسه می کنند که از لحاظ جذابیت و تشابه مقایسه درستی به نظر می رسد. جنیفر نیون در رابهط با موضوع کتاب می‌گوید که این برای او یک تجربه‌ شخصی در مورد پسری است که سالیان پیش می شناخته و او را دوست ‌داشته است. از این رو نوشتن در مورد این مسئله شخصی برای او تا حدودی سخت بوده اما همواره قصد داشته رمانی که می‌نویسد راجع به موضوعی باشد که خودش نسبت به آن اشتیاق زیادی داشته باشد.

موضوع رمان، روایت زندگی دختر و پسری به نام تئودور و ویولت است که هر دو از نوعی افسردگی رنج می‌برند. تئودور از لحاظ روحی و روانی فاقد ثبات لازم است و نشانه هایی از اختلال دو قطبی دارد. ویولت نیز که به تازگی خواهرش را در تصادف از دست داده با اندوه و عذاب وجدان زیادی دست و پنجه نرم می کند. اولین برخورد نزدیک این دو در فضایی غیر رمانتیک در بالای برج ناقوس مدرسه اتفاق می‌افتد، جایی که هر دو قصد خودکشی دارند. مشخص نیست که کدام یک دیگری را نجات می‌دهد، اما مسیر زندگی های تاریک آن دو با هم تلاقی می‌کند تا با روشنایی پر شود…

بخشی هایی از کتاب جایی که عاشق بودیم :

رفته، ولی لازم نیست کاملا از این جا بره، این به ما بستگی داره، خوشتون بیاد یا نه، من عاشق اون بودم، برای من خوب بود، با این‌که رفته، آرزو می‌کنم کاش نرفته بود. هرگز نمی‌تونم اونو برگردونم. شاید تقصیر من بوده باشه. این هم خوبه، هم بده و هم درد آوره، ولی دوست دارم بهش فکر کنم. اگه بهش فک کنم اون برای همیشه محو نمی‌شه…

امروز روز خوبی برای مُردنه؟ حالا در حالیکه روی لبه باریک ساختمان شش‎ طبقه ایستاده‌ام، این سؤال را از خودم می پرسم. خیلی بالا هستم. در عمل بخشی از آسمان شده‎ام. به سنگ فرش خیابانِ زیر پایم نگاه می‌کنم و دنیا یک وری می شود. چشمانم را می بندم و از چرخش همه‎ چیز لذت می‌برم. شاید این بار انجامش بدهم و بگذارم باد مرا با خودش ببرد. درست مثل شناور ‎بودن در استخر خواهد بود، تا این‎که دیگر چیزی وجود نداشته باشد. اگه امروز نه، پس کِی؟

عوامل حواس پرتی زیاد است. سعی می‌کنم فرای سر‌ و‌ صدا با رایان صحبت کنم، ولی او بیشتر حواسش به من است. موفق شده ام هفده سال و هشت ماه و دو هفته و یک روز را بدون این‌که پسری بتواند زیادی به من نزدیک شود بگذرانم. به او می‌گویم که عاشق دیدن منظره ام و بعد در را با هل باز می‌کنم و بیرون می‌ایستم. ما با ماشین‌ها و فرای آنها، مزارع ذرت احاطه شده‌ایم. هیچ منظره‌ای به جز اینها نیست. سرم را عقب می‌برم و ناگهان مجذوب ستاره ها می‌شوم. رایان دستپاچه پشت سرم می آید و من تظاهر می‌کنم که صور فلکی را می‌شناسم. به آنها اشاره می کنم و درباره‌ هر کدام داستانی می‌سازم.

برای مشاهده یا خرید نسخه زبان انگلیسی کتاب جایی که عاشق بودیم روی تصویر زیر کلیک کنید…

کتاب اصلی جایی که عاشق بودیم

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

جنیفر نیون

مترجم

فرانک معنوی

تعداد صفحات

352

ناشر
شابک

978-600-7845-35-6

وزن 350 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جایی که عاشق بودیم”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.