جنس ضعیف

برند نگاه شناسه محصول: 133017 دسته: , ,
  • گزارشی از وضعیت زنان در جهان
  • سفر فالاچی از پاکستان آغاز می شود
  • و تا هند، اندونزی، هنگ کنگ، ژاپن، هاوایی و آمریکا ادامه می یابد.
  • بررسی جایگاه زن در کشورهای مختلف
۱۱۰,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب جنس ضعیف اوریانا فالاچی :

کتاب جنس ضعیف با عنوان فرعی گزارشی از وضعیت زنان جهان نوشته اوریانا فالاچی نویسنده، روزنامه نگار و مصاحبه گر ایتالیایی است که نخستین بار در سال ۱۹۶۲ منتشر شد. این کتاب ترجمه عنوان اصلی Il sesso inutile است که در سال ۱۳۵۳ توسط یغما گلرویی به فارسی برگردان و منتشر شد. فالاچی به پیشنهاد مدیر روزنامه ای راهی سفر به کشورهای شرقی می شود تا به ثبت گزارشی از زندگی زنان در این کشورهای بپردازد. سفر او از پاکستان آغاز می شود و به سمت کشورهای هند، اندونزی، هنگ کنگ، ژاپن، هاوایی و آمریکا ادامه می یابد.  و در تمام این کشورها دنبال جواب این سوال بود که این‌ زنان در این کشورها چه جایگاه و نقشی دارند؟ خرید کتاب جنس ضعیف به بررسی زندگی زنان در کشورهایی می پردازد که به عنوان جنس ضعیف شناخته می شوند.

برش هایی از کتاب :

خورشید در ممالک اسلامی روشنی عجیبی داره. نورش سفیده و پاک به نظر میاد. اما زنانی که زیر حجاب چادر هستند هیچوقت این نور رو نمی بینن و حس نمی کنن. چشمای اونا به تاریکی و سیاهی عادت کرده. به تاریکی توی شکم مادر، بعدش تاریکی خونه پدری، بعداز اون تاریکی خونه شوهر و.. آخر از همه، تاریکی قبر! کتاب جنس ضعیف

من نمی تونستم بین غم دیدن عروس بدبخت کراچی و غم تماشای پاهای کوچیک زنای چین فرقی بذارم و بگم یکی از اون یکی ناراحت کننده تر بود. نمی تونستم بفهمم زندگی زنای قایق نشین هنگ کنگ وحشتناک تره یا این زن آمریکایی که داشت سعی می کرد یه مرد خواب آلود ایتالیایی رو تو دام بندازه! به لورین گفتم به نظرم اغلب زنای دنیا دارن راه غلطی رو میرن که فقط به عذاب و بدبختی ختم میشه!

پاکستان این تیکه‌ ی کره خاکی که توش ازدواج عاشقانه یی صورت نمی گیره و دختری بی ‌شوهر نمی مونه و حساب کتاب به احساسات می چربه _ یه بخش از منطقه‌ بزرگیه که ششصد میلیون آدم توش زندگی می کنن.  نصف این جمعیت زنن و تو اغلبِ کشورهای این منطقه زنا تو حجابِ بلندی که اسمش چادره زندگی می کنند. چادر به اونا این امکان رو می‌ده که از نوک پا تا فرقِ سرشون رو از هر مردِ نامحرمی _که شوهر یا پسر خودشون نباشه_ پنهون کنن. زنا از پشتِ دریچه ای که بالای این حجاب قرار داره به آسمون و خورشید و دیگرون نگاه می کنن. مثلِ کسی که از پنجره‌ی مشبکی بیرون رو بپاد!

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

اوریانا فالاچی

مترجم

یغما گلرویی

تعداد صفحات

202

ناشر

نگاه

شابک

978-9643514341

وزن 250 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جنس ضعیف”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.