شوهر آهو خانم

برند نگاه شناسه محصول: 111022 دسته: , ,
  • نخستین رمان واقعی و طولانی به زبان فارسی
  • اولین رمان علی محمد افغانی (1313 الی 1318)
  • برنده جایزه بهترین کتاب سال 1340
  • فیلمی با اقتباس از این کتاب در سال 1347 شاخته شد
۴۹۵,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب شوهر آهو خانم:

کتاب شوهر آهو خانم اثر علی محمد افغانی، نخستین بار در سال ۱۳۴۰ چاپ و منتشر شد و در مدت زمان کوتاهی به یک رمان پرمخاطب و ماندگار تبدیل شد. داستان شوهر آهو خانم داستان زندگی یک یا چند نفر از شخصیت های رمان نیست بلکه روایت یک اجتماع است. آیینه تمام‌ نماى جامعه ایرانی و در واقع دايره المعارف بزرگی از زندگى و دوره ای كه به شتاب سپرى مى‌شود. اگر صادق هدایت را در نظر نگیریم، بعید است نویسنده ای را بیابید که استادانه از مثالها و کنایه های فارسی در یک رمان به خوبی استفاده کرده باشد. خرید کتاب شوهر آهو خانم

کتاب شوهر آهو خانم اثر علی محمد افغانی ، گنجینه ای است از مثالها، لطیفه ها و اشارات مذهبی و اساطیری و تاریخی گنجانده شده که همواره مایه تحسین بوده است. داستان در سال ۱۳۱۳ در کرمانشاه رخ می دهد. درونمایه اصلی داستان در خصوص واقعیّت تاسف بار زندگی زنان در لایه‌ های پایین جامعه در آن سالهاست و البته در انتقاد و سرزنش آیین چند همسری بیان شده است. در این رمان مناسبات خانوادگی و ضوابط احساسی و عاطفی مرتبط با آن بازنمایی گردیده است.

خلاصه داستان:

آهو خانم، زنی است زحمتکش و بردبار. وی نمونه واقعی یک زن ایرانی است : زنی بزرگوار که حق و حقوقی ندارد، و همین سبب خواری اوست. اما «هُما» زنی است بوالهوس، سرکش و متجدد. زنی که می‌خواهد از پیله‌ ای که جامعه و سنت‌ ها بر دورش تنیده‌ اند درآید، اما به علل متعدد گمراه می شود. هما در سراشیبی سقوط اخلاقی به دسته مطرب‌ ها می پیوندد و رقاص می شود. «سید میران» به نجاتش از ابتذال می اندیشد. عشق جوانانه پیرمرد را سودایی کرده است.

در نهایت توانایی مالی و توجیهات اخلاقی کار را آسان می کند : در صبحی آرام، هُما همراه سید میران وارد خانه می شود. پس از آن، خانه صحنه کشمکشی وحشیانه برای بقاء می شود؛ کشمکشی که در جریان آن آهو خانم تغییر می کند و به آگاهی ارزشمندی دست می یابد. هما به عقد سید میران درمی آید و هووی رسمی آهو خانم می شود. آهو خانم صبورانه از کانون خانواده دفاع می کند و هما با حوصله به راندن او از صحنه مشغول می‌شود…

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

زرکوب

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

علی محمد افغانی

تعداد صفحات

800

ناشر

نگاه

شابک

978-964-3511-10-4

وزن 1000 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شوهر آهو خانم”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.