در کربلا چه گذشت؟

  • ترجمه از مقتل معتبر و مستند «نفس المهموم»
  • تالیف مرحوم شیخ عباس قمی
  • پرفروش ترین کتاب ترجمه از واقعه کربلا
  • متن جامع و معتبر و كامل از شرح رموز نهضت حسينى
  • با بیش از 40 مرتبه تجدید چاپ
۳۵۰,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب در کربلا چه گذشت؟

کتاب در کربلا چه گذشت، ترجمه فارسی کتاب مقتل و ترجمه کتاب نفس المهموم تالیف شیخ عباس قمی مشهور به محدث قمی است که یکی از کتابهای مشهور و معتبر شیعه در تاریخ شهادت امام حسین (ع) و موضوع مقتل محسوب می شود. محمدباقر کمره ای مترجم کتاب در مقدمه کتاب می فرمایند:

برای شرح رموز نهضت حسینی، متن جامع و معتبر و کاملی لازم بود که در ضمن آن، اسرار وقایع، مو به مو شرح کردد و هر جا به مناسبت، توضیحی داده شود؛ با وفور کتب مقاتل، کتابی که جامع ااین شرایط باشد کمتر دیده می شد تا به مطالعه کتاب نفس المهموم دست یافتم.

و کتاب در کربلا چه گذشت ترجمه کتاب نفس المهموم شد که همان تالیف و تنظیم متن اخبار و تواریخ و سیره معتبره است به سند افتاد که برای خود شاهکاری محسوب می شود. ترجمه فارسی کتاب مقتل

برشی از کتاب:

از اخبار بسیار استفاده می‌شود که برای امام حسین (ع) و حاملین اسرار، مسلم بوده است که محل شهادت،زمین کربلاست و بایست حسین (ع) به عراق بروند.

در این صورت چرا ابی عبدالله علیه السلام بر عکس مقصد خود به مکه رفت و این راه دور و دراز را پیمود با آن که از خود مدینه راه کوبیده ای برای عراق وجود داشته است و نزدیک‌تر هم بوده، سر این مسافرت این است که:

  1. چون اخبار شهادت ابی عبدالله (ع) در سرزمین عراق کم و بیش مشهود بوده است، در سر راه مدینه به عراق مراقبت هایی وجود داشته است که به آسانی مسافرت بدان ممکن نبوده و شاید سر این که مسلم بن عقیل پس از مأموریت دلیل گرفت و از بیراهه رفت و راه را گم کرد همین باشد.
  2. شهادت امام در روز عاشورا مقدر بود، از تاریخ حرکت او به مکه تا عاشورا ماه‌ها فاصله بود و اقامت او در مدینه میسر نبود و برای صرف وقت این مدت را به مکه مسافرت کرد.
  3. چون مکه از تاریخ حرکت حسین (ع) که اواخر رجب بود، کم کم محل اجتماع حجاج و مسلمانان اقطار بعیده‌ی اسلامی می‌شد و باید امام به همه‌ی مردم و همه‌ی مسلمانان، مقاصد خویش را بفهماند و دعوت اصلاحی خود را تبلیغ کند و با وضع کنترلی که بنی امیه فراهم کرده بودند، این مفصود جز درمکه و در موسم حج میسر نبود. امام به مکه مسافرت کرد و تا هشتم ذیحجه که همه‌ی مسافرین اطراف در آن جا جمع آوری می‌شوند در آن جا ماند،تا دعوت اصلاحی خود را به همه‌ی مردم برساند و به همه اتمام حجت کند.
  4. برای آن حضرت، اصحاب معینی بودند که در طول مدت باید از اطراف و اکناف عالم اسلامی و گوشه و کنار جمع آوری شوند و مسافرت امام حسین (ع) تا مکه و از مکه تا کربلا برای جمع آوری این اصحاب مخصوص بوده است و بر کناری نالایقان.

فهرست مطالب کتاب:

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

گالینگور (سخت)

قطع کتاب

وزیری

سایر مشخصات
نویسنده

شیخ عباس قمی

ترجمه

مرحوم محمدباقر کمره ای

ناشر

جمکران

شابک

9789646705166

وزن 1200 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “در کربلا چه گذشت؟”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.