6%
  • دوره 16 جلدی تاریخ طبری (متن اصلی)
  • 7000 صفحه تاریخ اسلام و ایران تا پایان قرن چهارم هجری
  • معتبرترین منبع و مرجع مطالعات تاریخ اسلام
  • مأخذ عمده بسیاری از نویسندگان و محققین
  • جلد گالینگور – کیفیت چاپ تضمینی به شرط عودت
قیمت اصلی ۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان است.
نقد و بررسی اجمالی

درباره دوره ۱۶ جلدی کتاب تاریخ طبری :

کتاب تاریخ طبری یا تاریخ الرسل و الملوک، اثر ابوجعفر محمدبن جریر طبری تاریخ‌ نگار و پژوهشگر ایرانی است که در اواخر قرن سوم هجری قمری (در اصل به زبان عربی) به رشته تحریر درآمده‌ است. این مجموعه یکی از بزرگترین و معتبرترین منابع تاریخ ایران بعد از ورود اسلام است. محمد جریر طبری نویسنده مشهورترین، مهمترین و ارزشمندترین کتابهای مفصل تاریخ به شمار می رود. وی در این اثر تاریخ را از زمان خلقت شروع کرده و سپس به نقل داستان پیامبران و پادشاهان قدیمی پرداخته است. در ادامه خلاصه ای از کتاب تاریخ طبری و خرید کتاب تاریخ طبری بدون سانسور را پیشنهاد می کنیم.

در بخش هایی از کتاب به بررسی تاریخ پادشاهان ساسانی می پردازد، و سپس زندگی پیامبر اسلام را نقل می کند. این کتاب وقایع پس از شروع تاریخ اسلامی (هجری قمری) به ترتیب سال تنظیم شده و تا سال ۳۲۰ هجری قمری را در بر می گیرد. کتاب شامل دو بخش کلی است :

  • »» تاریخ پیش از اسلام : بخش پیش از اسلام مشهورترین، مهمترین قسمت کتاب است.
  • »» تاریخ پس از اسلام : در تاریخ پس از اسلام، نویسنده رویدادها را به صورت وقایع نگاری نقل می‌کند. این بخش (پس از اسلام) خود مشتمل بر سه بخش جداگانه است.

علاوه بر ابو محمد بلعمی که این کتاب را به فارسی ترجمه کرده است (مشهور به تاریخ بلعمی)، ابوالقاسم پاینده نیز در سال ۱۳۵۲ ترجمه دیگری از تاریخ طبری در ۱۵ جلد منتشر نمود که پس از انقلاب در ۱۶ جلد چاپ و عرضه شد. طبق گفته ناشر تاریخ طبری بدون سانسور ارایه شده است. خرید کتاب تاریخ طبری را به علاقه مندان تاریخ ایران و اسلام پیشنهاد می کنیم.

قسمتی از جلد چهارم کتاب (صفحات ۱۲۸۸ و ۱۲۸۹):

سخن از همسران پیامبر خدای.

آنها که پس از وی ببودند و آنها که در زندگی پیامبر از او جدا شدند و سبب جدایی، و آنها که پیش از پیامبر بمردند. هشام بن محمد گوید : پیامبر ۱۵ زن گرفت که ۱۳ زن را به خانه برد و ۱۱ زن را باهم داشت و ۹ زن داشت که درگذشت. در ایام جاهلیت که بیست و چند ساله بود خدیجه دختر خویلد بن اسد بن عبدالعزی را به زنی گرفت. تاریخ طبری بدون سانسور

او نخستین زن پیامبر بود، و پیش از آن زن عتیق بن عابد مخزومی بود، مادر خدیجه فاطمه دختر زائده بن اصم بود. برای عتیق دختری آورد، پس از آن عتیق بمرد. پس از عتیق، خدیجه زن ابوهاله بن زراره بن نباش شد و برای وی هند بن ابی هاله را آورد. پس از آن ابوهاله بمرد. وقتی پیامبر خدیجه را به زنی گرفت فرزند ابی هاله پیش وی بود. خدیجه برای پیامبر هشت فرزند آورد: قاسم و طیب و طاهر و عبدالله و زینب و رقیه و ام کلثوم و فاطمه (س).

ابوجعفر می گوید: تا خدیجه زنده بود پیامبر زن دیگر نگرفت و چون درگذشت، پیامبر زنان دیگر گرفت. درباره نخستین زنی که پس از خدیجه گرفت اختلاف وجود دارد، بعضی ها گفته اند عایشه دختر ابوبکر صدیق بود، بعضی دیگر گفته اند سوده دختر زمعه بن قیس بود.

وقتی پیامبر عایشه را گرفت صغیر بود (۶ الی ۹ سال داشت) و درخور زناشویی نبود، سوده زنی بیوه بود که پیش از پیامبر شوهر دیگر داشته بود و شوهرش سکران بن عمرو بن عبد شمس بود، سکران از جمله مسلمانان مهاجر حبشه بود و آنجا مسیحی شد و بمرد و پیامبر در مکه بود که او را به زنی گرفت. ابوجعفر گوید : میان مطلعان سیرت پیامبر خلاف نیست که وی صلی الله علیه و سلم سوده را پیش از عایشه به خانه برد. کتاب تاریخ طبری بدون سانسور

.

تاریخ طبری بدون سانسور

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

گالینگور (سخت)

قطع کتاب

وزیری

سایر مشخصات
نویسنده

ابوجعفر محمدبن جریر طبری

ترجمه

ابوالقاسم پاینده

تعداد صفحات

7000 صفحه در 16 جلد

ناشر

اساطیر

شابک

9643312240

دوره چاپ

بعد از انقلاب
قبل از انقلاب

وزن 15000 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

دیدگاه خود را بنویسید

نقد و بررسی‌ها4

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران