زمانی که یک اثر هنری بودم

برند افراز شناسه محصول: 112109 دسته: , ,
  • دیدگاه ویژه اشمیت به مقوله های هستی و انسان
  • این رمان یک رمان خاص و ویژه است
۱۳۵,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب زمانی که یک اثر هنری بودم :

اریک امانوئل  اشمیت، متولد ۱۹۶۰ است.او دکترای فلسفه دارد و اکنون از نویسندگان مطرح جهان به شمار می رود. آثاری که او نوشته، هریک به گونه ی خاص خود، مطرح هستند. کتاب زمانی که یک اثر هنری بودم ، رمانی است غیر متعارف، هم از لحاظ روایت و هم به لحاظ شکل و محتوا. چرا که نوع روایت آن، آمیزه ای است از روایت کلاسیک و مدرن. از این رو، شکل و محتوای آن مشمول دگردیسی پویایی به زبان رمان شده که در آن هستی رمان دگرگون شده است. این رمان نخستین بار در سال ۲۰۰۳ منتشر شد.

از ویژگی های مهم کتاب زمانی که یک اثر هنری بودم ، نام شخصیت هاست. نام هایی چون زئوس، آدام، آنیبال و لویاتان، که هر یک دارای ریشه ای اساطیری هستند و در جهان معاصر، رویکردهایی دیگرگون در تضاد و تقابل با انسان از خود بروز می دهند. در شکلی دیگر می توان گفت، همیشه اسطوره ها در قلمرو انسانی حیات می یابند، چون مکمل یکدیگرند. دیدگاه اشمیت در این رمان به مقوله های هستی و انسان، دارای خصلتی خاص و ویژه است. چرا که او طوری دیگر انسان را مورد بررسی قرار داده تا بعد از طی طریق کردن به اصل خود بازگردد که همانا ریشه و تبار انسانی او را می سازد.

از این رو اشمیت، در روایت خود خالق دنیای دیگرگونه ای است که در آن خواهان دگردیسی جسم و تفکر انسان هستند تا هویت او را تکه پاره کنند و به عنوان اثر هنری در مظان بدترین اتهامات ممکن اش قرار دهند.

متن پشت جلد کتاب : 

چه کسی هرگز تصور نکرده که به یک شی تبدیل شود؟ یا حتی شیئی ستایش برانگیز؟ این قراردادی است که هنرمندی غریب با مرد جوانی که بر لبه ی نا امیدی گام می زند، می بندد. هنرمند که هوسی جنجالی در سر دارد، پیشنهاد می کند جوان را که هوس زندگی در دل دارد، تبدیل به یک اثر هنری کند. در نهایت چیزی برای از دست دادن وجود ندارد… به جز آزادی یک نفر…

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

اریک امانوئل اشمیت

مترجمین

فرامرز ویسی
آسیه حیدری

تعداد صفحات

256

ناشر

افراز

شابک

978-964-7640-94-7

وزن 250 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زمانی که یک اثر هنری بودم”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.