فرهنگ جامع نامهای ایرانی

  • ایرانیان فرزندان خود را چه می‌نامند؟
  • مشتمل بر نام های اسطوره یی، اوستایی، شاهنامه ای و اسلامی
  • همراه با آخرین مصوبات قانون ثبت احوال کشور
  • با تفکیک نام پسران و دختران
  • پرفروش ترین کتاب مرجع نامهای ایرانی
۲۳۰,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

کتاب فرهنگ نامهای ایرانی :

ایرانیان نام فرزندان خود را چه می نامند؟ کتاب فرهنگ نامهای ایرانی پرفروش ترین کتاب مرجع نامها می باشد که شامل نام های ایرانیان از دیرباز تا امروز از جمله نامهای اسطوره ای، اوستایی، شاهنامه ای، اسلامی است و قومیت های ایرانی اعم از کردی، آذری، ارمنی، آشوری و… را پوشش می دهد. همه اسامی با تفکیک نام دختران و پسران دامنه انتخاب و جستجوی بهتری را فراهم کرده است. کتاب گنجینه نامهای ایرانی

نام از اهیمت ویژه ای برخوردار است چرا که تا پایان عمر شخص و حتی پس از مرگ صاحب نام، بر فرزندان و اعقایش اثر می گذارد و آثار آن باقی می ماند. امروزه یکی از مهمترین عناصر در گزینش نام، توجه به معنای نام و مفاهیم مرتبط با آن است و این امر ناشی از افزایش آگاهی های زبانی و کسب دانش زبان ادبی است.

این نام نامه یا کتاب فرهنگ نامهای ایرانی بر مبنای سیر تاریخی حیات ایرانی شکل گرفته است و جامع ترین بانک نام های ایرانی است. از دیگر ویژگی‌هایکتاب گنجینه نامهای ایرانی ، درج تلفظ اسامی با حروف لاتین و نیز ذکر معنا و مفهوم هر نام است. نویسنده همچنین آخرین مصوبات قانون ثبت احوال کشور را در این‌ باره توضیح داده است.

بخشی از مقدمه کتاب :

تعریف نام : نام کلمه یا گروه کوچکی از کلمات است تا موجودیت فردیتی خواه واقعی و خواه خیالی را در تمامیت هستی اش بنمایاند. هر نام از نظر دایره المعارف بریتانیکا یک برچسب است و اگر واژه را منفی نگیریم یک «انگ» است و اگرچه نه با دقت که با اندکی تسامح می توان نامها را در ۹ طبقه جای داد… اولین و مهمترین طبقه نام های شخصی هستند. نام های شخصی همان شیوه تکاملی و انتقالی و تطوری را طی می کنند که سایر اجزای زبانی و واژه های روزمره طی می کنند و ممکن است از یک فرهنگ، جذب فرهنگی دیگر شوند.

نام های خانوادگی با فامیلی پدیده ای نسبتا جدید در جهان هستند که در ایران گاه جنبه صفت نسبی دارند مانند : تهرانی، شیرازی، کاشانی و… عمر و سابقه نام خانوادگی در ایران نهایتا به ۱۰۰ سال می رسد (از دوره رضا شاه به بعد) و در گذشته برای متمایز کردن دو نفر که اسم مشابه داشتند معمولا خصوصیات صوری و فردی وی را ذکر می کردند مثل رضا خالدار، حسن درازه (اوزون حسن) و برخی را به یاری شغل شان مشخص می کردند : داود حمامی، شاطر عباس، رضا قصاب.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

وزیری

سایر مشخصات
تهیه و تدوین

سودابه مبشر

تعداد صفحات

388

ناشر

پارسه

شابک

978-600-5026-13-9

وزن 700 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فرهنگ جامع نامهای ایرانی”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.