نان و شراب

  • مشهورترین اثر اینیاتسیو سیلونه نویسنده ایتالیایی
  • متن اصلی بدون سانسور و تحریف و محذوفات
  • از شاهکارهای ادبیات ایتالیا در قرن بیستم
  • جزو 100 کتابی که باید پیش از مرگ بخوانید
۱۰۰,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی و خلاصه کتاب نان و شراب :

کتاب نان و شراب نوشته اینیاتسیو سیلونه نویسنده معاصر ایتالیایی ، ترجمه عنوان اصلی کتاب ll seme sotto la neve توسط محمد قاضی است که یکی از برترین رمان های قرن بیستم می باشد. کتاب نان وشراب ماجرای اثر معروف سیلونه و اولین کتاب از اوست که به فارسی ترجمه شده است. قهرمان اصلی داستان، پیتروسپیتا، در واقع شبحی از خود نویسنده است و به این جهت می توان این کتاب را یک اثر اوتوبیوگرافیک به حساب آورد. خرید کتاب نان و شراب

کتاب نان و شراب حاوی داستان مهیجی است از ندگی دهقانان فقیر ایتالیا که در آن عادات و آداب و رسوم و معتقدات خرافی و وضع زندگی اسفبار ایشان به زبانی ساده و شیرین و پر طنز و کنایه تشریح شده است. کتابی است سرشار از هیجان و مملو از صحنه های زنده و جالب توجه انسان که در همه جای آن احساس انسان دوستی و عواطف بشری و وجدان سیاسی و اجتماعی و عشق به آزاد زیستن و آزاد اندیشیدن موج می زند.

تنها در بند خود نبودن و رفاه و تنعم توام با بردگی را حقیر و خوار شمردن و به خاطر اجتماع زیستن درس بزرگی است که کتاب نان و شراب به ما می آموزد. در حقیقت قهرمان این اثر، که بدون شک یکی از شاهکارهای مدرن ادبیات اجتماعی و سیاسی قرن اخیر به شمار می رود، تنها خود نویسنده نیست بلکه همه مردم ایتالیا از زشت ترین و پلیدترین و غیر انسانی ترین سرشت ها گرفته تا چهره های تابناکی چون «دُن بنه دتو» و کشیش قریه روکا و کریستینا دخترک نجیب زاده و حساس و مذهبی ولی انسان دوست و با شرف و «بیان کینا» زن لوند و هرزه و در عین حال شریف و فداکار در آن نقش عمده ای برعهده دارند.

کتاب نان و شراب ، حماسه ای است از فداکاری مردمی که در لای چرخ ماشین تحول اجتماعی ایتالیای فاشیست گیر کرده اند و برای رهایی خود و به وجود آوردن زندگی بهتر و دنیای بهتری تلاش می کنند. در این اثر نقش کلیسا در دستیاری با حکومت ظلم و زور به خوبی نشان داده شده و اگر کشیشانی چون «دن بنه دتو»  حاضر نشده اند بر سر سپردگی و پیروی کلیسا و پاپ از حکومت دیکتاتوری صحه بگذارند به بدترین وضعی سر به نیست شده اند.

درباره اینیاتسیو سیلونه :

اینیاتسیو سیلونه (معروف به سکوندو ترانکویلی) از نویسندگان بزرگ ایتالیا است که در سال ۱۹۰۰ در پشینا آکویلا از توابع منطقه فوچینو به دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی اش را در کالج ماسیمو در رم به پایان رسانید. در زلزله سال ۱۹۱۵ خانواده خود را از دست داد و پس از اتمام تحصیلات سوسیالیست شد و در ۱۹۲۱ یکی از بنیانگذاران حزب کمونیست ایتالیا بود. وی در فاصله سال های ۱۹۲۱ الی ۱۹۳۱ یکی از سازمان دهندگان فعالیت های مخفی ضد فاشیستی به شمار می رفت. در ۱۹۳۰ از حزب کمونیست اخراج شد و در سوئیس اقامت گزید.

در سوئیس به فعالیت های ضد فاشیستی و مبارزات غیرعلنی با دستگاه دیکتاتوری موسولینی ادامه داد و در همانجا تقریبا همه آثارش از جمله کتاب نان و شراب را به رشته تحریر درآورد. در سال ۱۹۴۵ پس از سقوط حکومت موسولینی به ایتالیا بازگشت و نماینده مجلس شورای ملی ایتالیا شد. رمانهای سیلونه یادآور مبارزات ضدفاشیستی آزادیخواهان و سوسیالیت های فعال ایتالیا و روشنگر زندگی محنت بار کشاورزان فقیر هستند. در رمان های او قدرت نویسندگی چشمگیری با یک رئالیسم جسورانه به نحوی موثر در هم آمیخته است و آثار تکان دهنده ای به وجود آورده اند. خرید کتاب نان و شراب

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

اینیاتسیو سیلونه

ترجمه

محمد قاضی

تعداد صفحات

424

ناشر

امیرکبیر

شابک

978-964-00-1919-1

وزن 450 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نان و شراب”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.