جای خالی سلوچ

برند چشمه شناسه محصول: 111002 دسته: , ,
  • رمانی رئالیستی از محمود دولت آبادی
  • نوشته شده پس از آزادی از زندان در مدت ۷۰ روز
  • ترجمه شده به بیش از 10 زبان دنیا
  • از پرفروش ترین و پر مخاطب ترین رمان های ایران
  • رقعی با جلد زرکوب
۳۵۰,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالی

خلاصه کتاب جای خالی سلوچ دولت آبادی :

کتاب جای خالی سلوچ رمانی رئالیستی از محمود دولت آبادی است که وی پس از آزادی از زندان ساواک و در مدت ۷۰ روز نوشته است. دولت آبادی داستان کتاب را زمانی که دوره حبس خود را می گذارند در ذهنش پرورش داده بود. داستان ، روایت درد آور زندگی سخت یک زن روستایی به نام مِرگان در یکی از دور افتاده ترین نقاط ایران است که سعی می‌کند پس از ناپدید شدن ناگهانی همسرش سلوچ ، کانون خانواده اش را حفظ کند. خرید کتاب جای خالی سلوچ

مِرگان می ماند و فقر و بدبختی و بزرگ کردن کودکانش… کودکانی که کمتر از دیگران آزارش نمی دهند…مرگان در نبود سلوچ سختی های زیادی می کشد. هتک حرمت می شود و… خواندن رمان زیبای جای خالی سلوچ را که یکی از شاهکارهای دولت آبادی است از دست ندهید.

کتاب جای خالی سلوچ دولت آبادی

قسمت هایی از متن:

خوش خلقی او را باید از چاپلوسی جدا می کردند.روی گشاده مِرگان در کار ، نه برای خوشایند صاحب کار، بلکه برای به زانو درآوردن کار بود.

مرگان این را یاد گرفته که اگر دلمرده و افسرده به کار نزدیک بشود، به زانو در خواهد آمد و کار بر او سوار خواهد گشت. پس با روی گشاده و دل باز به کار می پیچید. طبعا کار چنین است که می خواهد تو را زمین بزند، از پا درآورد. این تو هستی که نباید پا بخوری، نباید از پا در بیایی و مِرگان نمی خواست خود را ذلیل، ذلیل کار ببیند. مرگان کار را درو می کرد. خرید کتاب جای خالی سلوچ

گاه آدم ، خود آدم عشق است. بودنش عشق است. رفتن و نگاه کردنش عشق است. دست و قلبش عشق است. در تو عشق می جوشد، بی آنکه ردش را بشناسی. بی آنکه بدانی از کجا در تو پیدا شده، روییده. شاید نخواهی هم. شاید هم بخواهی و ندانی. نتوانی که بدانی. عشق، گاهی همان یاد کمرنگ سلوچ است و دست های به گِل آلوده تو که دیواری را سفید می کنند. عشق، خود مِرگان است؛ پیدا و ناپیداست، عشق. گاه تو را به شوق می جنباند. و گاه به درد در چاهی فرو می کشد.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

زرکوب
گالینگور (سخت)

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

محمود دولت آبادی

تعداد صفحات

400

شابک

978-964-6194-26-7

وزن 500 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جای خالی سلوچ”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.