پاییز پدر سالار

  • ترجمه عنوان اصلی کتاب The Autumn of the Patriarch
  • نوشته گارسیا مارکز برنده نوبل ادبیات 1982
  • ترجمه کیومرث پارسای
  • بهترین ترجمه فارسی کتاب طبق نظر مخاطبان
  • این کتاب با عنوان خزان خودکامه نیز منتشر شده است
۱۴۰,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب پاییز پدر سالار :

کتاب پاییز پدر سالار کیومرث پارسای (مترجم) نوشته گابریل گارسیا مارکز و ترجمه عنوان اصلی کتاب The Autumn of the Patriarch می باشد که در سال ۱۹۷۵ منتشر شد. نگارش این رمان طبق گفته نویسنده ۷ سال به طول انجامیده است. هرچه طول عمر بیشتر باشد، باز هم انسان تصور می کند کارهای بسیاری را هنوز انجام نداده استو باید فرصت بیشتری اعطا شود تا مسئولیت ها را به انجام برساند. و ماجرای پدر سالار نیز این گونه است. به راستی کسی نمی دانست و نمی داند او چند سال زندگی و چند سال فرمانروایی کرد.

رمان پاییز پدر سالار توصیفی شاعرانه و خاص از یک دیکتاتور است که البته با مختصری حذف و اضافه می‌ توان او را با دیکتاتورهای سایر نقاط جهان تطبیق داد. این کتاب،رمانی درخشان درباره ی فساد ناشی از قدرت و حاکمیت مستبد در یکی از جزایر دریای کارائیب است که به خوبی تقویت انگیزه‌های سیاسی او در واکنش به تشدید خشونت در کشورش کلمبیا را نشان می‌دهند.

خلاصه رمان پاییز پدر سالار کیومرث پارسای :

داستان، روایت زندگی ژنرال سن و سال داری است که ۵۰۰۰ فرزند نامشروع از او متولد شده است. او در انزوا و در کاخی متروک که محل فضولات و کثافات حیوانات شده زندگی می کند و کماکان با همان راه و روش دیکتاتوری و ظلم و ستم بر کشوری کوچک فرمانروایی می کند. این ژنرال با تمامی جنایات و انحراف‌ های خاصش انسانی مبتکر و خودخواه نیز می باشد.

برشی از کتاب :

آدم هر چه بیشتر قدرت به دست بیاورد، تشخیص این که چه کسی با اوست و چه کسی بر ضد او، برایش دشوارتر می شود. هنگامی که به قدرت کامل دست یافت، دیگر تماس او با واقعیت به کلی قطع می شود و این بدترین نوع تنهایی است. گرداگرد دیکتاتور را آدم هایی می گیرند که هدف شان جدا کردن کامل او از واقعیت است. همه چیز دست به دست هم می دهند تا تنهایی او را کامل کنند.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

گابریل گارسیا مارکز

مترجم

کیومرث پارسای

تعداد صفحات

336

ناشر

آریابان

شابک

964-7196-32-6

وزن 350 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاییز پدر سالار”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.