چون بوی تلخ خوش کندر

  • روایت زندگی فرهاد مهراد از زبان همسرش
  • از کودکی و جوانی تا پایان عمر فرهاد
  • همراه با تصاویر و عکس های فرهاد مهراد
  • جزو پرفروشترین کتابهای سرگذشت مشاهیر موسیقی
  • مروری بر زندگی واقعی فرهاد مهراد
۸۰,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب چون بوی تلخ خوش کندر

انگیزه انتشار کتاب زندگی نامه فرهاد از زبان همسرش : کتاب چون بوی تلخ خوش کندر نوشته وحید کهندل، کتاب زندگی نامه فرهاد مهراد خواننده ایرانی می باشد. پوران گلفام همسر فرهاد که راوی کتاب بوده، انگیزه اش را از تالیف سرگذشت زندگی فرهاد چنین تعریف می کند: پس از مرگ فرهاد، زمانی که او یکباره کانون توجه مطبوعات و رسانه ها شده بود، کتابی انتشار یافت که به بررسی زندگی او پرداخته بود.

کنجکاوانه و به امید آن که مطالب با ارزشی در آن خواهم یافت، کتاب را خریدم. متاسفانه برخلاف تصورم کتاب پر بود از نوشته های متناقض و دروغ های عجیب و باور نکردنیِ مطبوعات و اشخاصی که خود را از نزدیکان فرهاد معرفی می کردند. به وزارت ارشاد شکایت کردم و مانع از ادامه چاپ کتاب شدم، هر چند تا زمان جمع آوری کتاب نسخه های زیادی از آن به دست دوستداران فرهاد رسیده بود. اما این کتاب نویسی ها همچنان ادامه یافت. به زودی دریافتم وقتی جامعه اطلاعات ناکافی از شخص یا موضوعی دارد، ناگزیر روی به شایعه سازی و خیال پردازی می آورد.

مسبب این اتفاقات ناخوشایند درباره فرهاد شخص من بودم که به عادت از شناساندن فرهاد طفره می رفتم و وقتی هم فرصتی پیش می آمد، سکوت را ترجیح می دادم. بدین ترتیب، به رغم اعتقادم به این که زندگی خصوصی فرهاد هرگز نباید عمومی شود، در سال ۱۳۹۰، پس از مشورت های بسیار و بی ثمر با اصحاب رسانه و نا امید از آخرین کسی که نوشته هایش را خواندم، به وحید کهندل پیشنهاد کردم داستان فرهاد را با تکیه بر اطلاعات و منابع صحیح و موثق بنویسد. او در کمال ناباوری پذیرفت تا کتاب چون بوی تلخ خوش کندر متولد شود.

خلاصه ای از زندگی فرهاد مهراد :

فرهاد مهراد در سال ۱۳۲۲ در کوچه وزیر مسعود در خیابان سرچشمه تهران متولد شد. وی خواننده، آهنگساز و نوازنده پاپ ایران بود. در سال ۱۳۴۸ اسفندیار منفرد زاده که از فرهاد برای ترانهٔ «مرد تنها» (با شعر شهیار قنبری) برای فیلم رضا موتوری (به کارگردانی مسعود کیمیایی) استفاده می کند، که خود سرآغازی برای اجرای ترانه های نوین با مضمونی اجتماعی در اولین موسیقی متن فیلم می شود. محتوای اکثر آثار فرهاد، به رویدادها و مسایل اجتماعی اشاره می کرد که خود باعث تمایز فرهاد از خوانندگان هم عصرش شده بود. برخی او را جزو اولین خوانندگان سیاسی ایران معرفی کرده اند. ترانه جمعه نیز پس از قیام مردم سیاهکل در سال ۱۳۵۰ منتشر شد.

فعالیت وی پس از انقلاب تا سال ۱۳۷۲ ممنوع شد.فرهاد، اولین خواننده ای می شود که صدایش بعد از انقلاب شنیده شد. از سال ۱۳۷۳ با آلبوم خواب و بیداری فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۷ موفق شد در هتل شرق تهران کنسرت اجرا کند. فرهاد آخرین آلبومش به نام «برف» را در سال ۱۳۷۹ منتشر کرد. از سال ۱۳۷۸بیماری اش (هپاتیت سی) شدید شد. به دلیل عوارض کبدی ناشی از آن در خرداد ۱۳۸۱ برای درمان به فرانسه رفت و در ۹ شهریور همان سال پس از مدتی اغما در سن ۵۹ سالگی درگذشت و در در پاریس دفن شد.

فهرست کتاب چون بوی تلخ خوش کندر :

شامل کودکی و نوجوانی، جوانی، پیش از انقلاب، پس از انقلاب، سال های آخر، داستانها، تصاویر، نامه ها، یادداشت ها، حاشیه نویسی و کارنامه ها، دنیا از دوربین فرهاد و عکس ها می باشد. کتاب در ۱۳ فصل و ۳۲۰ صفحه تنظیم شده است.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

وحید کهندل

راهنما و راوی

پوران گلفام (همسر فرهاد مهراد)

تعداد صفحات

320 مصور

ناشر
شابک

978-964-209-312-0

وزن 320 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چون بوی تلخ خوش کندر”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.