آدری هپبورن یک روح زیبا

  • ترجمه فارسی کتاب Audrey Hepburn, An Elegant Spirit
  • سرگذشت آدری هیپورن، ستاره سینما از زبان پسرش
  • وی پس از درگذشت مادرش نوشتن کتاب ار آغاز کرد
  • از هپبورن به عنوان «آخرین معصوم سینما» یاد می شود
  • هپبورن 4 بار نامزد جایزه اسکار و در 1953 برنده اسکار شد
۱۷۵,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب آدری هپبورن یک روح زیبا:

آدری هپبورن (۱۹۲۹-۱۹۹۳) ستاره سرشناس هالیوودی، علی رغم اصرار دوستان و همکارانش، هیچ وقت زندگی نامه ای از خود ننوشت، زیرا احساس می کرد زندگی اش آن قدر ساده و معمولی است که اگر هم نوشته شود، کسی دلش نمی خواهد آن را بخواند. کتاب آدری هپبورن یک روح زیبا

اما «شان»، پسر بزرگ او، در کتاب آدری هپبورن یک روح زیبا، ثابت کرد زندگی تاثیر گذار و روحیات ویژه مادرش ارزش بازگویی مجدد را دارد.

آدری هپبورن؛ یک روح زیبا روایتی از زندگی آدری هپبورن به قلم پسر بزرگ او، شان هپبورن فرر است. شان در این کتاب به دور از هیاهو ها و داستان های هالیوودی، و از دید کسانی که آدری هپبورن را می شناختند، دریچه ای جدید به سوی شناخت مادرش می گشاید.

نویسنده با پرداختن به داستان دوران کودکی آدری در دوران جنگ جهانی دوم، به مخاطبان نشان می دهد که این اتفاقات چطور در شکل گیری شخصیت وی در بزرگسالی نقش داشته اند. کتاب آدری هپبورن یک روح زیبا

شان در کتاب آدری هپبورن یک روح زیبا ، مکالمات خود با مادرش را با نثری صادقانه نگاشته است. او بی باکانه به مسایلی همچون مشکلات جسمانی مادرش، ازدواج های او و بیماری سرطان که در نهایت موجب مرگ وی شد می پردازد.

آدری هپبورن در کنار زندگی هنری خود، داوطلبانه به عضویت یونیسف درآمد و زندگی اش را صرف نجات میلیون ها کودک از فقر و بیماری کرد.

این کتاب ترجمه عنوان اصلی Audrey Hepburn, An Elegant Spirit می باشد که توسط پسر بزرگ آدری هپبورن نوشته شده و نخستین بار در سال ۲۰۰۳ منتشر شد.

وقتی مردم با تمسخر و کنایه از اخلاق و سبک زندگی بازیگران هالیوودی صحبت می کنند، نباید قهرمانانی همچون آدری هپبورن را از یاد ببرند.

این کتاب بدون شک مورد توجه تمامی کسانی قرار خواهد گرفت که می خواهند هم زمان با زندگی خصوصی آدری هپبورن و نقش بزرگ او در جهان روی صحنه آشنا شوند.

از پیشگفتار کتاب:

درباره این کتاب زیاد فکر کرده ام. دائما با خودم کلنجار می رفتم که فاش شود یا نه. بعد از ۹ سال با آن کنار آمده ام. دارم آن را به شما می گویم؛ چون چیزی برای شرمندگی وجود ندارد و چون شاید بیان آن برای دیگران مفید باشد.

مادرم یک راز داشت. فکر نمی کنم از اینکه آن را می گویم ناراحت شود. ما چیزها را بعدا… واضح تر می بینیم؛ بنابراین، آن راز بزرگ این است. کتاب آدری هپبورن یک روح زیبا

او غمگین بود.

نه اینکه زندگی با او بد کرده باشد. زندگی او سخت، ولی خوب بود. مادرم به خاطر دیدن آنچه در این جهان برای کودکان اتفاق می افتاد غمگین بود.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

گالینگور (سخت)

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

شان هپبورن فرر
(پسر آدری هپبورن)

مترجم

آیدا کریمی

تعداد صفحات

310

ناشر

میلکان

شابک

9786226573887

وزن 350 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آدری هپبورن یک روح زیبا”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.