هیچ دوستی به جز کوهستان

  • روایتی از بهروز بوچانی، مردی که چند بار مرگ را تجربه کرد
  • برنده جایزه معتبر ویکتوریا از استرالیا
  • تحسین شده از سوی روزنامه نیویورک تایمز
  • کتابی که بعید است تصاویرش را فراموش کنید
۴۸,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان :

در پشت جلد کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان می خوانید: بهروز بوچانی متولد ۱۳۶۲ ، نویسنده و مستندساز و روزنامه نویس کرد ایرانی، خاطره ی دوزخ را با خود دارد. او که پیش از ترک ایران در حوزه محیط زیست و مسائل کُردها مشغول به فعالیت و نوشتن بود، ناچار شد تا ایران را به مقصد استرالیا ترک کند و این آغاز راهی بود که از او نویسنده ای رنج دیده ساخت. بوچانی بعد از غرق شدن قایق مهاجران غیرقانونی از مرگ گریخت، اما در اقدام بعدیش به دست گارد نیروی دریایی استرالیا دستگیر شد و همراه مهاجران دیگر به جزیره ی­ مانوس فرستاده شد.

او در این ناکجا آباد، که حق خروج از آن را نداشت و شبیه یک تبعیدگاه مخوف بود، نوشتن کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان را به­ شکل پنهانی آغاز کرد. او خاطرات و تجربه هایش را در قالب رمان به زبان فارسی می نوشت و از طریق پیام رسان واتس آپ برای مونس منصوبی می فرستاد، که در نهایت به همت ایشان و با ترجمه امید توفیقیان منتشر شد. و این گونه بود که ناگهان جهان از طریق ادبیات و کلمات فهمید چه بر بوچانی و دیگران رفته. کتاب برنده جایزه­ بسیار معتبر «ویکتوریا» شد اما دولت استرالیا اجازه نداد او برای دریافت جایزه اش از جزیره مانوس خارج شود.

فشار رسانه ها و ستایش نشریات معتبری چون نیویورک تایمز، گاردین، واشنگتن پست و… نیز کتاب تکان دهنده اش را بیش از پیش مطرح ساخت و عملا کاری کرد که او بالاخره در اواخر نوامبر ۲۰۱۹ از دوزخ مانوس آزاد و به نیوزلند برود. این کتاب روایتی است از مردی که چند بار مرگ را تجربه کرده و حالا با قدرت ادبیات، آزادی اش را به دست آورده است. کتابی که بعید است تصاویرش را فراموش کنید.

بخشی از کتاب را با هم می خوانیم :

پروفسور با حس و حالی متفاوت تر پاسخ داد«هی پاپو میدانستی تو بهترین آدم این جزیره ای ؟» با این کلمات مشخص شد که بخشی از ذهنش که مربوط به تحلیل جغرافیا و مکان است همچنان کار می کند،و این که درک می کند انسانهای روبرویش چه هویت فرهنگی دارند. بنابراین، همچنان به آدم های عادی معمولی و زمینی که رویش ایستاده بود وصل ماند. ادامه داد «من میدانم که تو بهترین آدم این جزیره ای، و این ار هم میدانم که همین پوتین هایی که پوشیده  ای چه بوی گند و کثافتی می دهند، اما مهم نیست، مهم شعار انسان برای انسان است  و نه انسان بر ضد انسان.

تو مرد خوبی هستی، ولی بر من الهام شده است که روزی از طرف شیاطین مامور خواهی شد که من را بکشی. نترس من نمی گویم تو زنم را کشته ای، اما از همین جا و از کنار این درخت نارگیل، که معشوقه ام را در خودش جای داده، متهمت میکنم که یک روز گول شیاطین را می خوری و بهمن حمله می کنی.»

برای مشاهده یا خرید نسخه انگلیسی کتاب روی تصویر زیر کلیک کنید:

کتاب No Friend But The Mountains

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

بهروز بوچانی

تعداد صفحات

248

ناشر

چشمه

شابک

9786220101390

وزن 300 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هیچ دوستی به جز کوهستان”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.