آینه های شهر

  • آینه های شهر اثری از نویسنده کتاب ملت عشق
  • داستان یک شهر و ساکنانش با ادیان مختلف
  • از پرفروشترین کتابهای ترکیه
  • پنجمین رمان از الیف شافاک
۳۸,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

درباره کتاب آینه های شهر نوشته الیف شافاک :

کتاب آینه های شهر اثر الیف شافاک، ترجمه عنوان اصلی کتاب Sehrin Aynalari است که توسط تهمینه زاردشت به فارسی برگردان شده است. موضوع کتاب، داستان یک شهر و ساکنانش با ادیان مختلف است که در کنار هم زندگی می کنند. مسلمان، یهودی و مسیحی . کتاب شامل داستان هایی است که به صورت تکه های پراکنده  در کنار هم قرار می گیرند و قصه اصلی را می سازند. اما محور اصلی ماجرا، روایت خانواده ای مسیحی است که قبلا یهودی بوده اند. مرد، پزشکی معروف و اهل فلسفه است. امید دارد که پسرش جانشین او در علم پزشکی شود. همسری که از او دور است و برادری که افسارگسیخته است و…

در پشت جلد کتاب می خوانیم :

وقتی مردان انکزیسیون آن دور و اطراف مشغول نیزه اندازی بودند، زنان روستای پلاسنسیا دل مونته، دختر کوچک دومین زن آمت را چونان امانتی مقدس پنهان کردند. مادر دخترک، زنی بود روستایی از اهالی آفریقای شمالی. آمت زامبارل او را در ازای دو کیسه طلا از برده داری خریده، بلافاصله آزادش کرده بود. عشق این دو به همدیگر، زن اول آمت را به قدری آزرد که برای ابراز آزردگی اش خال کوبی بزرگی روی پیشانی اش کرد. چشم سیاهی با مژه های سرخ! و از آن روز به بعد با سه چشم به زندگی اش ادامه داد. به گفته ی راویان، وقتی به دست مأموران انکزیسیون می افتد از چشم روی پیشانی قطره اشکی می چکد. اما زیبای گندم گون سیاه پوست، زنِ دومِ آمت زامبارل، سال ها پیش از این ماجراها هنگام تولد اولین فرزندش جان به جان آفرین تسلیم کرده بود.

بخشی از کتاب :

برای اینکه کودک راحت به دنیا بیاید لازم است مادرش از ترس هایش آزاد شود . در غیر این صورت کودک محکم به رحم می چسبد و با تمام قوا از بیرون آمدن خودداری می کند . بعضی از کودکانی که تا حد مرک از بیرون رحم می ترسند و ظلمت را امن تر از روشنایی می دانند ، ترجیح می دهند بند ناف را به گردن پیچیده ، همان جا جان بدهند اما تسلیم نشوند . به همین خاطر زائو باید پاره ای از خون ، خمیر مایه زندگی و جانش را به فرزندش بدهد نه ترس هایش را .

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

الیف شفق

مترجم

تهمینه زاردشت

تعداد صفحات

382

ناشر
شابک

978-964-448-628-9

وزن 380 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آینه های شهر”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.