امام جعفر صادق (ع) مغز متفکر جهان شیعه

  • چرا مذهب شیعه به اسم مذهب جعغری خوانده می شود
  • کتابی جامع درباره امام ششم شیعیان
  • اثر مرکز مطالعات اسلامی استراسبورگ فرانسه
  • ترجمه ذبیح الله منصوری
۲۳۵,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب امام جعفر صادق (ع) مغز متفکر جهان شیعه:

مسایل اسلامی از قرن هفدهم میلادی مورد توجه دانشمندان اروپا بود و بعد از این که دانشگاهها در آمریکا وسعت گرفت دانشمندان آمریکایی هم درصدد برآمدند که راجع به مسایل اسلامی تحقیق کنند. کتاب امام جعفر صادق (ع) یکی از تحقیقاتی که از طرف دانشمندان مجمع مطالعات استراسبورگ فرانسه صورت گرفته است. کتاب مغز متفکر جهان شیعه

این تحقیق مربوط به مذهب شیعه ۱۲ امامی است که ۲۵ نفر از دانشمندان عضو مجمع استراسبورگ، در آن شرکت کرده اند که قسمتی از تحقیق ها در کتاب امام حسین و ایران منعکس شده  قسمتی هم مربوط امام ششم جعفر صادق (ع) است. آنچه در کتاب امام جعفر صادق (ع) می خوانید ترجمه دقیق و لفظی آن تحقیق نیست، بلکه من (منصوری) تحقیق را به شکلی تنظیم کرده ام که خواندش برای فارسی زبانان آسان باشد.

البته مرتبه علمی و انسانی حضرت جعفر صادق (ع) بسیار برتر از این است که در کتاب مغز متفکر جهان شیعه می خوانید و شاید این کتاب مبدا تحقیقات وسیع تر و جامع تر راجع به ایشان شود. مجمع مطالعات مربوط به مسایل اسلامی در استراسبورگ، یکی از شهرهای فرانسه، اختصاص به مطالعات اسلامی ندارد بلکه مجمعی است برای مطالعه تمام ادیان جهان، از حمله دین اسلام.

چرا مذهب ما را مذهب علوی نخوانده و مذهب جعفری خوانده اند؟

مگر امام اول شیعیان حضرت علی (ع) نیست؟ و چرا در قبال عظمت و خلوص فداکاری امام حسین (ع) آن را مذهب حسینی نخواندند؟ بعد از مطالعه این کتاب، بر شما معلوم خواهد شد چرا بین ائمه دوازده گانه ما، مقام ایشان آن قدر برجسته شده است که نام او را روی مذهب شیعه نهادند… مطالعه این کتاب خواندنی را از دست ندهید.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

گالینگور (سخت)

قطع کتاب

وزیری

سایر مشخصات
نویسنده

مرکز مطالعات اسلامی استراسبورگ

مترجم

تعداد صفحات

512

وزن 1000 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “امام جعفر صادق (ع) مغز متفکر جهان شیعه”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.