امپراتوری کوروش کبیر

  • کتاب امپراتوری کوروش کبیر نوشته موسی نثری همدانی
  • از معتبرترین آثار گردآوری شده زندگانی کوروش
  • شامل 3 کتاب مجزا با فصل بندی های مرتب
  • کتابی برای زدودن ننگ فراموشی اصالت خویش
۱۵۰,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب امپراتوری کوروش کبیر :

کتاب امپراتوری کوروش کبیر نوشته موسی نثری همدانی است. گاهی اوقات به اجبار یا بنا به دلایل خاصی، سراغ مطالعه کتاب های تاریخی جهان می رویم، بی هیچ رغبتی، از صفحه به صفحه آن می گذریم و سعی می کنیم خود را از آن همه دغدغه و کشمکشی که نتیجه ای جز خون و جنایت و تبعیض ندارند، خلاص کنیم…

اما در لا به لای همان صفحات، در دورانی که نه عشق معنایی دارد و نه برابری و حق زیستن تبلور می یابد، نامی را رخشنده بر تارک زمان و جهان می بینیم که لااقل برای ما ما ایرانیان نا آشناست؛ نامی که صاحب مقتدرش، بیش از ۲۸۰۰ سال شمسی که بر ما- که شاید بازماندگان او باشیم – دِینی گران و چشمی منتظر دارد؛ او که خود برآورنده حاجات، نجات بخش اسیران و عدالت گستر مشرق زمین بود.

کوروش کبیر و بی نهایت صفات خوب و برجسته :

کوروش یا کوروش کبیر، از نوادگان هخامنش و بنیانگذار سلسله شاهنشاهی هخامنشیان بود. در واقع او، حدود ۵۶۰ سال قبل از میلاد، پس از آنکه با لشکر اندکش در مقابل سپاه عظیم استیاک (آزی دهاک) قد علم کرد و با یاری اورمزد بر او پیروز شد.

کوروش بزرگ بنیانگذار و نخستین پادشاه سلسله هخامنشی بود که برای ۳۰ سال، در بین سال های ۵۵۹ تا ۵۲۹ پیش از میلاد، بر نواحی وسیعی از آسیا حکومت کرد. بی هیچ ادعایی و فقط برای ایجاد عدالت و برابری و نیز روبیدن تاج و تخت ستم، رسما اداره مملکت ایران (پارس) را به عهده گرفت و به دور از هر بغض و کینه ای، با آرایشی بی نظیر، دولتمردان دلسوز و وفادار به میهن را برگزید. کوروش کبیر همان طور که به مسایل لشکری اهمیت می داد، طبق روایات کتاب امپراتوری کوروش کبیر به راهبردهای علمی، پیشرفت های فرهنگی، رویدادهای سیاسی و تدابیر اجتماعی نیز معتقد بود و به دور از هرگونه تعصب و خرافات، بلکه با اراده پولادین، به آبادی و آبادانی سرزمین نوپای خود همت گمارد.

آوازه پاکی و صداقت او، تا دور دست ترین نقاط جهان باستان رفته بود؛ تا جایی که حتی مردمان سرزمین های فتح شده به دست او، وی را «پیامبر خدا» و حتی «منجی موعود» نامیدند… و نیز چنین معروف شده است که سیاستمداران، اندیشمندان، روحانیون و مردمان عامی سرزمین های آن سوی آب ها و خشکی ها، آرزو داشتند که دستان متبرک کوروش کبیر، برای فتح دروازه های مستحکم و ناگشودنی سرزمین شان به کار افتد شاید در باقی مانده عمر خود طعم عدالت و مهر را بچشند.

ساختار کتاب امپراتوری کوروش کبیر :

متاسفانه نه در کتابهای ما، بلکه در آثار به جا مانده از تاریخ غرب کهن، کوروش را شاهی مهربان، نوع دوست، عدالت گستر، دانشمند، دوراندیش، شجاع، پاک، یگانه پرست، فاتح و میهن خواه معرفی کرده اند و اینها همه صفاتی است که تنها برای یک نفر ایرانی بر شمرده اند، آن هم از سوی نویسندگان سایر ممالک… و به راستی، چگونه است که خود هنوز جز نامی از آن نمی دانیم؟

پروفسور موسی نثر همدانی، در بیش از ۵۰ سال پیش، دست به قلم برد و برای زدودن ننگ فراموشی اصالت خویش، با بهره گیری از اندک منابع موجود و با استفاده از قریحه و تخیل شگرف خود که با تصاویر حقیقی تاریخ نیز منافاتی ندارد، سطوری را در کتاب رقم زد که مشابه آن را کمتر دیده یا خوانده ایم. نویسنده کتاب امپراتوری کوروش کبیر را به سه بخش مجزا که در عین حال، پیوستگی غریبی نیز با هم دارند، به رشته تحریر درآورده و آنرا با فصل های متفاوت و شیرین مرتب نموده است. عناوین کتاب ها عبارتند از :

  • کتاب اول : سلطنت کوروش شامل ۱۹ فصل
  • کتاب دوم : ستاره لیدی شامل ۱۶ فصل
  • کتاب سوم : شاهزاده بابلی شامل ۴۵ فصل
برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

سلفون
گالینگور (سخت)

قطع کتاب

وزیری

سایر مشخصات
نویسنده

موسی نثری همدانی

ویراستار

محسن نیکبخت

تعداد صفحات

648

ناشر

بنگاه ترجمه و نشر پارسه

شابک

978-600-5026-26-9

وزن 1200 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “امپراتوری کوروش کبیر”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.