تنفس در هوای تازه

  • اثر دیگری از جورج اورول نویسنده کتاب قلعه حیوانات
  • ترجمه فارسی کتاب Coming up for Air
  • قلم اورول علیه تکنولوژی و مرگ ارزش های انسانی
  • دعوت انسانها به آرامش نوستالژیک
۷۵,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب تنفس در هوای تازه :

کتاب تنفس در هوای تازه (به انگلیسی: Coming up for Air) نوشته جورج اورول نویسنده مشهور کتاب قلعه حیوانات است. همه ما در لحظات تنهایی و خلوت خود دست داریم هوایی را تنفس کنیم که از آلودگی های دغدغه و دودهای دنیای مدرن و ماشین زدگی پاک باشد؛ اما در هر گوشه ای، زیر هر سقفی و در هر خلوتی، بار زندگی مدرن بر دوشمان چنان سنگینی می کند که احساس خفقان می کنیم و یک آن هم نمی توانیم خودمان را از روزمرگی وارهانیم. احساسات، عواطف، دوستی، جوانمردی، رأفت و هر صفت والای انسانی ای که در وجود آدمی نهادینه بود، با ظهور تجدد و فرهنگ مصرفی از بین رفته و دیگر نشانی در ذات آدمیان از این ویژگی ها یافت نمی شود.

در کتاب تنفس در هوای تازه ، جورج اورول بیانیه ای علیه جنگ که آن را در نتیجه زندگی پیشرفته و مدرن این روزگار می داند، صادر می کند و انسان وازده ی امروزی را دعوت به بازگشت به همان آرامش نوستالوژیکی می کند که پیش از پیشرفت دنیا و زندگی مدرنیته وجود داشته و انسانی را که توانسته تمامی احساسات و ارزش های انسانی اش را حفظ کند، می ستاید.

اورول در کتاب تنفس در هوای تازه به ستایش دنیای قدیم و زمانی که هنوز طبیعت و طراوت زندگی جای خود را با جنگلی از ساختمان های بلند و هواپیماها و اتومبیل ها عوض نکرده و انسان گرفتار این جنگل دود و آهن نشده بود، می پردازد. شخصیت داستان می خواهد پش از آن همه دوندگی و دغدغه های مادی و حتی گرفتاری های زندگی کادربندی شده ی خانوادگی به خاطرات دوران کودکی اش برگردد و فارغ از همه ی اینها به همان آرامش و فراغت دنیای قدیمش پناه ببرد؛ اما وقتی خود را از همه این قید و بندها خلاص کرده و به زادگاهش باز می گردد، متوجه می شود که آن دنیای بکر دوران کودکی اش هم از روند مدرنیته مستثنی نشده و چنان دستخوش تغییر شده که نه تنها خودش در میان ساکنان امروزی اش بیگانه است؛ بلکه همه چیز آنجا برای او هم نا آشنا و بیگانه است.

همه جورج اورول را به عنوان یک منقد سیاسی اجتماعی می شناسند که اوج داستان های انتقادی اش همان مزرعه حیوانات است؛ اما او در این رمان بر علیه پیشرفت و تکنولوژی و مرگ ارزش های انسانی قلم می زند و برای از بین رفتن تمامی خصایل انسانی قدیمی اظهار تاسف می کند. او در واقع، همین پرسش ها را مطرح و برای آینده ی چنین دنیایی اظهار نگرانی می کند.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

جورج اورول

مترجم

زهره روشنفکر

تعداد صفحات

296

ناشر

مجید
به سخن

شابک

978-964-453-117-0

وزن 300 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تنفس در هوای تازه”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.