قلعه حیوانات

برند جامی شناسه محصول: 112076 دسته: , ,
  • ترجمه فارسی کتاب Animal Farm
  • بهترین ترجمه فارسی طبق نظر مخاطبان
  • از پرفروش ترین رمان های خارجی در ایران
  • جزو 100 شاهکار ادبیات جهان
  • برنده جایزه هوگو در سال 1996
۹۵,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب قلعه حیوانات :

کتاب قلعه حیوانات (به انگلیسی : Animal Farm) در کنار کتاب ۱۹۸۴ ، دو اثر شاخص و ماندگار از جورج اورول نویسنده هندی بریتانیایی است که به طور غیر مستقیم و در قالب یک داستان به فضای سیاسی اجتماعی شوری در جنگ جهانی دوم می پردازد. این کتاب بیکی از ۱۰ کتاب پرفروش جهان است که تقریبا به هر زبانی ترجمه و منتشر شد است. کتاب مزرعه حیوانات نخستین بار در سال ۱۹۴۵ در انگلستان منتشر شد و تا سال ۱۹۵۰ سر زبانها می چرخید. کتاب قلعه حیوانات ترجمه امیر امیرشاهی بهترین ترجمه فارسی کتاب مزرعه حیوانات طبق نظران فارسی زبانان است.

هدف اورول از انتشار این کتاب انتقاد و بازگوکردن شرایط استبدادی حکومت شوروی و پاکسازی های دوره دیکتاتوری استالین بود. در این کتاب، شورش حیوانات نماد انقلاب کارگرانی بر ضد نظام سرمایه داری است. اورول در آثارش همه‌ وسایل و ابزار و عناصر داستان‌های علمی تخیلی را به کار می بندد، اما نوشته هایش بیش از هر چیزی تبلیغاتی‌ است : تبلیغات بر ضد کمونیسم، دیکتاتوری و در اصل هر نوع رژیم استبدادی. وی آثارش را بر اساس اعتقادات سیاسی‌ پایه‌گذاری کرده است، اما از جنبه‌های هنری آنها نیز غافل نمی‌ماند.

خلاصه داستان :

کتاب قلعه حیوانات ، درباره گروهی از جانوران اهلی است که در اقدامی منحصر به فرد و انقلابی، مالک مزرعه (آقای جونز) را از مزرعه‌ فراری داده تا خودشان اداره مزرعه را به دست گرفته و «برابری» و «رفاه» را در جامعه برقرار سازند.

داستان با توصیف شبی شروع می‌شود که خوکی به نام Old Major حیوانات را جمع کرده و از ظلمی که انسان بر حیوانات روا داشته سخنرانی می کند و آنها را به شورش علیه انسان دعوت می‌کند.

حیوانات پیروز می شوند و رهبری این جنبش را با تبلیغات فراوان گروهی از خوک ها به‌ دست می آورند، اما با گذشت زمان این گروه جدید به رهبری خوکی به نام ناپلئون همچون آقای جونز به بهره‌کشی از حیوانات مزرعه می‌پردازند و هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کنند.

قانون اساسی حیوانات معروف به « هفت فرمان » به تدریج محو و تحریف می شود، خواندن سرود حیوانات انگلستان ممنوع می‌گردد، حیوانات با غذای روزانه کم مجبور به کار زیاد می‌شوند، در حالیکه خوک ها فقط فرمانروایی می کنند و غذای زیادی می‌خورند و از تمام امکانات رفاهی استفاده می‌کنند و حتی یاد می گیرند که چطور روی دو پا راه بروند و با انسان ها معامله کنند…

کتاب قلعه حیوانات ترجمه امیر امیرشاهی ترجمه عنوان اصلی animal farm است که می توانید نسخه زبان انگلیسی کتاب را با کلیک روی تصویر زیر تهیه فرمایید…

کتاب Animal Farm

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

جورج اورول

ترجمه

امیر امیرشاهی

تعداد صفحات

128 صفحه

ناشر

جامی

شابک

978-964-5620-54-5

وزن 150 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قلعه حیوانات”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.