خاطرات حاج سیاح

  • حاج سیاح اولین ایرانی است که به طور رسمی وارد آمریکا شد
  • گزارشی از سفر 18 ساله حاج سیاح به نقاط جهان
  • از سال 1275 قمری تا پایان سال 1327 هجری قمری
  • از پرفروش ترین آثار نایاب و پرمخاطب در ایران
۳۵۰,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب خاطرات حاج سیاح یا دوره خوف و وحشت:

کتاب خاطرات حاج سیاح یا دوره خوف و وحشت نوشته میرزا محمدعلی محلاتی است که به حاج سیاح مشهور بوده است. وی متولد ۱۲۵۲ هجری قمری و یک جهانگرد، و اولین ایرانی است که به طور رسمی به تابعیت ایالات متحده آمریکا درآمد.

در ۲۳ سالگی، سفر ۱۸ ساله اش به دور دنیا (اروپا، آمریکای شمالی و کشورهای شرق ازجمله ژاپن و هندوستان) و سراسر ایران را آغاز کرد، به همین دلیل به حاج سیاح معروف شد.

نخستین بار از طریق نیویورک وارد آمریکا شد، و تا سانفرانسیسکو نیز پیش رفت. حاج سیاح حتی در دو نوبت موفق به دیدار با رئیس‌جمهور وقت آمریکا، پرزیدنت اولیسس گرانت نیز گردید.

از حاج سیاح دو کتاب به جا مانده است: یکی از آنها کتاب خاطرات حاج سیاح (یا دوره خوف و وحشت) است که مربوط به دوره مشروطیت ایران است. این خاطرات، از بازگشت حاج سیاح به ایران در ۱۲۹۴ هجری قمری آغاز و بارویدادهای ۱۳۲۷ هجری و ماجرای فتح تهران پایان می‌یابد.

خاطرات حاج سیاح، ترکیبی از سفرنامه، خاطرات، گزارش اوضاع سیاسی-اجتماعی و توصیف های تاریخی است که از دو بخش اصلی و تا اندازه‌ای متفاوت تشکیل می‌شود: کتاب خاطرات حاج سیاح

  • بخش اول تا ۱۳۱۱ هجری قمری و ماجرای پناهنده شدن به سفارت که بیشتر سفرنامه و خاطره‌نویسی است؛
  • و بخش‌دوم تا ۱۳۲۷ قمری که بیشتر تاریخ نگاری است و دیگری سفرنامه حاج سیاح محلاتی است که درواقع جلد دوم خاطرات محسوب می‌شود.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

سلفون

قطع کتاب

وزیری

سایر مشخصات
نویسنده

میرزا محمدعلی محلاتی (حاج سیاح)

گردآوری

حمید سیاح

تعداد صفحات

682

ناشر

امیرکبیر

شابک

ندارد

وزن 1200 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خاطرات حاج سیاح”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.