زنی با موهای قرمز

  • ترجمه فارسی کتاب The Red-Haired Woman
  • برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 2006
  • با اشاره به داستانهای کهن مانند داستان رستم و سهراب
  • تاسیس موزه معصومیت توسط اورهان پاموک براساس این رمان
۸۵,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب زنی با موهای قرمز :

کتابی زنی با موهای قرمز اثر اورهان پاموک برنده نوبل ادبیات در سال ۲۰۰۶ و ترجمه کتاب ترکی استانبولی Kırmızı Saçlı Kadın می باشد. که با نهایت درایت و توانایی نویسنده به رابطه پدر و پسر، مادر و پسر، استاد و شاگرد، و پشیمانی بعد از گناه می پردازد. این کتاب با قلمی شیوا و ساده بیان شده به طوری که خواننده به طور وصف ناپذیری داستان را تا انتها دنبال می کند.

اورهان پاموک در طول داستان عاشقانه کتاب هم زمان داستان هایی از افسانه های ایرانی مانند رستم و سهراب را نیز به زیبایی بیان می کند. وی در این کتاب به شکلی خلاقانه و جسورانه اسطوره ها و افسانه های  ادبی را با واقعیت گره می زند و داستانی جذاب و هیجان انگیز را باپایانی غافل گیر کننده و به یاد ماندنی خلق می کند. در این کتاب به ارتباط نزدیک فرهنگ و ادبیات ترکیه و ایران پی می بریم.

خلاصه داستان :

کتاب زنی با موهای قرمز داستان پسری جوان به نام جم است که به عنوان شاگرد در کنار اوستای چاه  کن خود در دهکده ای دور افتاده در استانبول به نام اورنگون مشغول به کار است. جم با مادرش زندگی می کند. پدرش آنها را ترک کرده است . پسر جوان برای تامین مخارج کنکور و دانشگاهش همراه اوستا محمود که حالا مثل پدرش می ماند راهی روستا می شود. جم در دهکده شیفته و دلداده زنی با موهای قرمز می شود، زنی که بازیگر تاتر است و جم پس از مدتی می فهمد که معشوقه اش متاهل است.

اما این اندکی از عشق پسر جوان به معشوقه اش را کم نمی کند. این عشق و دلداگی مسیر زندگی پسر جوان را دگرگون می کند.

برشی از کتاب زنی با موهای قرمز :

سال ۱۳۸۵، پشت بشیکتاش در آپارتمانی نزدیک کاخ ایهلامور زندگی می کردیم. پدرم داروخانه کوچکی داشت به نام حیات. داروخانه یک شب در هفته تا صبح باز و پدرم کشیک بود، شامش را من برایش می بردم. دوست داشتم وقتی پدر قدبلند، لاغر و خوش تیپم کنار صندوق غذا می خورد در داروخانه ای که بوی دارو می داد بمانم. حالا بعد از گذشت سی سال از آن روزها، در چهل و پنج سالگی، هنوز بوی داروخانه های قدیمی را که قفسه های چوبی دارند دوست دارم.

برای دانلود نسخه انگلیسی کتاب با عنوان The Red-Haired Woman روی تصویر زیر کلیک کنید :

کتاب The Red-Haired Woman

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

اورهان پاموک

مترجم

مژده الفت

تعداد صفحات

262

شابک

ISBN: 978-600-7141-81-6

وزن 280 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زنی با موهای قرمز”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.