سالار مگس‌ها

برند آموت شناسه محصول: 112194 دسته: , ,
  • نسخه ترجمه فارسی کتاب Lord of the Flies
  • ترجمه شده به بیش از 30 زبان دنیا
  • گلدینگ برای این کتاب برنده نوبل 1983 شد
  • سریال Lost با اقتباس از این داستان ساخته شده است
۱۱۱,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب سالار مگس‌ها :

کتاب سالار مگس‌ها اثر ارزشمند و معناگرا و واقع‌گرای ویلیام گلدینگ است که نخستین‌بار در سال ۱۹۵۴ منتشر شد. داستان در جزیره متروکی در اقیانوس آرام رخ می‌دهد. یک هواپیما به‌تازگی در جزیره سقوط کرده است. بازماندگان آن، تنها تعدادی بچه‌مدرسه‌ای انگلیسی‌اند که نمی‌توانند سرنوشت خود را باور کنند. گویی آنها در یکی از کتاب‌های ماجراجویی خود سقوط کرده‌اند. تا چشم کار می‌کند، چیزی به جز ساحل، صدف و آب‌ دیده نمی‌شود و بهتر از آن، اینکه هیچ بزرگسالی هم در آن حوالی وجود ندارد. در همان روز اول پسرها نوعی دموکراسی را بر جمع خود حاکم می‌کنند …

آنها رالف را به‌عنوان رئیس گروه انتخاب می‌کنند یا دیری نمی‌گذرد که قوانین را زیر پا می‌گذارند. پسرها بیشتر از آنکه به فکر نجات خودشان باشند به جشن و سرگرمی مشغول می‌شوند از جمله جک موقرمز که مشتاق شکار خوک است. وقتی شب فرامی‌رسد پسرها وحشت می‌کنند و از جانوران وحشی که تصور می‌کنند در جزیره کمین کرده‌اند می‌ترسند. اما در واقعیت، تنها جانور وحشی درون آنهاست … نقد کتاب سالار مگس ها

نقد کتاب سالار مگس‌ها :

کتاب سالار مگس‌ها را ویلیام گلدینگ در سال ۱۹۵۱ خلق کرد و در نهایت ده‌ها میلیون نسخه فروش کرد. این کتاب به بیش از سی زبان ترجمه شد و به عنوان یکی از آثار ارزشمند قرن بیستم مورد ستایش قرار گرفت به طوری که ویلیام گلدینگ به دلیل تأثیرگذاری این رمان برنده جایزه نوبل ۱۹۸۳ شد. کمیته سوئدی نوبل می‌نویسد: «اثر او شرایط انسان را در جهان امروز شرح می‌دهد؛ با چشم اندازی واقعی از روایتی واقع‌گرایانه و سرشار از تنوع و جهانی بودن اسطوره.»

گلدینگ توانایی فوق‌العاده‌ای در به‌تصویرکشیدن تاریک‌ترین عمق وجود بشری داشت. البته او طرز فکر دهه ۱۹۶۰ را داشت، وقتی‌که نسل جدید از والدین خود درباره ظلم‌ها و ستمگری‌های جنگ جهانی دوم سؤال می‌کردند. آنها می‌خواستند بدانند آیا آشویتس چیزی خلاف قاعده بوده یا در وجود هر یک از ما یک نازی پنهان است؟ ویلیام گلدینگ در کتاب سالار مگس‌ها، از نظریه دم طرف‌داری می‌کند و کتابش یکی از آثار موفق و پرفروش می‌شود. منتقد تأثیرگذار، لیونل تریلینگ، معتقد است این رمان «جهشی در فرهنگ است.»

این روزها کتاب سالار مگس‌ها به‌عنوان اثری فراتر از یک رمان صرف مطالعه می‌شود. مطمئناً، این اثر داستانی که بیشتر در قفسه کتاب‌های رمان یافت می‌شود و برداشت ویلیام گلدینگ از سرشت و طبیعت انسانی باعث شد تا اکنون این رمان به کتابی درسی در رابطه ‌با نظریه روکش تبدیل شود. قبل از گلدینگ، هیچ نویسنده‌ای تلاشی برای ثبت این نوع واقع‌گرایی خام درباره کودکان در یک کتاب انجام نداده بود. به‌جای قصه‌های عاشقانه درباره خانه‌هایی بر مرغزاران دل‌فریب یا شاهزاده‌های کوچک تنها، این کتاب ظاهراً نگاهی خشن به ماهیت واقعی کودکان دارد.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

ویلیام گلدینگ

مترجم

ناهید شهبازی مقدم

تعداد صفحات

320

ناشر
شابک

978-600-384-031-7

وزن 350 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سالار مگس‌ها”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.