شهر خرس

  • ترجمه فارسی کتاب Beartown
  • رمانی از نویسنده کتاب پرفروش «مردی به نام اوه»
  • از لیست رمان های پرفروش نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه کتاب Lincoln در سال 2019
  • از بهترین کتاب های انتخابی Goodreads در سال 2017
۱۷۹,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب شهر خرس :

کتاب شهر خرس جدیدترین اثر فردریک بکمن، نویسنده موفق رمان مردی به نام اوه است. بکمن در سال ۲۰۱۲ نویسندگی را آغاز کرد. اولین کتاب وی  بیش از ۶۰۰ هزار عنوان فروش رفت و به سرعت مشهور شد. فردریک بکمن در کتاب هایش به دقت جزئیات را شرح می دهد. داستان های وی  در آخر با نتیجه ای کلی همراه با پیام های اخلاقی، بسیار توانمندانه به پایان می رسد. وی همسری ایرانی دارد و در یکی از داستانهایش از شخصیت هایی با اسامی ایرانی مثل پروانه و نازنین استفاده کرده است.

خلاصه رمان شهر خرس :

داستان شهر خرس ، قصه شهر کوچک و دور افتاده ای در سوئد به نام بیر تاون است. سالیان سال است مردم شهر خرس در کنار هم به خوشی روزگار می گذرانند. آنها عاشق ورزش هاکی هستند و امید زیادی دارند که تیم هاکی جوانان شهر زندگی و آینده شهر را تغییر دهد. تیم هاکی جوانان قرار است که در مسابقات جوانان کشور شرکت کند. هر تیمی که پیروز این مسابقات باشد توجه اسپانسرها و سرمایه گذاران بزرگ کشور را به خود جلب می کند.

مردم شهر امیدوار هستند که برنده این مسابقات باشند و شهر با سیل سرمایه گذاری از این شرایط بحرانی بیرون بیاید. داستان حول محور ورزش هاکی، زندگی شخصی اعضا تیم و مردم شهر، ارتباطات، قصه ها و غصه های روزمره می گذرد. شخصیت ها با اسامی گوناگون در داستان نقش آفرینی می کنند. یکی از این شخصیت ها، کوین اردال بهترین بازیکن تیم، پسر ثروتمند شهر و اسپانسر تیم است. او نقش کاپیتان تیم را نیز از آن خود کرده است. تیم هاکی جوانان در برنامه نیمه نهایی برنده می شود. کاپیتان تیم به صورت مخفیانه جشنی شبانه برپا می کند و همه اعضا تیم را دعوت می کند.

در این مهمانی که بدون اطلاع والدین برگزار شده است، جمعی از دختر بچه ها نیز حضور دارند. کوین به طور اتفاقی در مهمانی شبانه به مایا تجاوز می کند. اتفاقات غیر منتظره این جشن سرنوشت تیم و شهر را دستخوش تغییرات ناخوشایندی می کند.

پلیس وارد جریان می شود و در روز مسابقات نهایی کاپیتان تیم، کوین اردال را دستگیر می کند . داستان فراز و نشیب های زیادی دارد و به قدری خواننده درگیر داستان می شود که نمی تواند خواندن ادامه داستان را به وقت دیگری موکول کند .بی وقفه داستان را دنبال می کند و لحظاتی ناب را با نویسنده تجربه میکند …

برش هایی از رمان شهر خرس :

دیر وقت یک شب در اواخر ماه مارس، نوجوانی با یک تفنگ دولول در دست مستقیم به سمت جنگل رفت، اسلحه را روی پیشانی یک نفر دیگر گذاشت و ماشه را کشید. و ماجرا از این قرار است . بنگ- بنگ- بنگ- بنگ- بنگ.

شهر صبح زود از خواب بر می خیزد، مثل هر روز صبح. شهرهای کوچک اگر می خواهند شانسی در این دنیا داشته باشند نیاز دارند به یک برگ برنده. ماشین هایی را که به ردیف بیرون کارخانه پارک شده اند، برف پوشانده. مردم با چشمانی نیمه بیدار و مغزهایی نیمه خواب و در سکوت به خط شده اند و انتظار می کشند، تا کارتهای الکترونیکی ورود و خروجشان، ورود آنها را به دستگاه ساعت زن اثبات کند.

همین طور که منتظرگزینه های معمولشان کافئین، نیکوتین یا شکر هستند تا حداقل تا اولین زنگ تفریح ،خودشان را سرپا نگه دارند، با نگاهی خالی از اراده و با صدایی شبیه صدای پیام گیر تلفن، برف کفش هایشان را می تکانند…

کتاب شهر خرس ترجمه عنوان اصلی کتاب Beartown می باشد. برای مشاهده یا خرید نسخه اصلی کتاب روی تصویر زیر کلیک کنید…

کتاب Beartown

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

فردریک بکمن

مترجم

الهام رعایی

تعداد صفحات

416

ناشر
شابک

978-600-8740-08-7

وزن 420 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شهر خرس”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.