هر روز یک قدم نزدیک تر

برند قطره شناسه محصول: 132019 دسته: , ,
  • بیش از 60 ساعت درمان از دیدگاه درمانگر و درمان جو
  • ترجمه فارسی عنوان اصلی Every day gets a little closer
  • مورد استقبال علاقه مندان دنیای روان درمانی
۹۸,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب هر روز یک قدم نزدیک تر :

کتاب هر روز یک قدم نزدیک تر اثر مشترک دیگری است از دکتر اروین دیالوم و جینی الکین که توسط کاملیا نجفی و ایمان صحف قانع به فارسی ترجمه و منتشر شده است. این کتاب ترجمه ای است از عنوان اصلی Every day gets a little closer که نخستین بار در سال ۱۹۷۴ منتشر شد. در دنیای روانکاوی از دیرباز و از اولین تلاش ها برای کمک به روان رنجور و صدمه دیده انسان، مکاتب و نگرش های متنوعی خود را مطرح کرده اند و هر یک به سهم خود نوری بر پیکر ذهن انسان و شگفتی های نهفته بر آن افکنده اند، شیوه های گوناگون تحلیل روان و سبک های مختلف آن هر یک به نوعی راهگشا بوده اند. در سیر این دگرگونی و در میان تمام شان، اروین یالوم نامی آشنا در بین علاقه مندان این حوزه است.

کتاب هر روز یک قدم نزدیک تر از نخستین آفرینش ها دکتر یالوم به شمار می رود، روایتی است نادر و تاثیرگذار به زبان بیمار و درمانگر از یک فرآیند درمانی؛ مجموعه ای از ساعت ها درمان واقعی که هر جلسه درمان را از دو دیدگاه مختلف بیان و بررسی می کند. تجربه ای جسورانه و اقدامی متهورانه در دنیای روان درمانی که تاکنون پس از چند دهه نمونه ای وجود ندارد که بتواند به خوبی با آن قیاس شود. در این کتاب بیش از ۶۰ ساعت درمان، هم از دیدگاه درمانگر و هم از دیدگاه درمان جو، نقل شده است. چیزی که هر علاقه مند به روان کاوی و روان درمانی را به وجد می آورد و برای دانشجویان علاقه مند به درمان هم طلای ناب است.

ویژگی های کتاب :

از نکات دیگری که کتاب هر روز یک قدم نزدیک تر را متمایز می کند شهامت ستودنی دکتر یالوم در خود افشاگری است. چیزی که عموما از درمان جو انتظار می رود نه درمانگر. دکتر یالوم در خلاصه های پس از هر جلسه با وسواس جالبی احساسش را از جلسه درمان بیان می کند و در برخی موارد از در اختیار گذاشتن محتوای زندگی شخصی اش نیز کوتاهی نمی کند.

نکته دیگری که در این کتاب خواننده را تحت تاثیر قرار می دهد، رابطه ای انسانی و ژرف میان درمانگر و درمان جوست. در دنیای بی روح و گاه خشن درمان های نشانه محور امروزی که تمام تمرکز بر نشانه های اختلال روانی است و دانشجویان و علاقه مندان روان درمانی هم تشویق به استفاده از درمان های کوتاه دست با دفترچه های هر اختلال می شوند، خواندن این کتاب و وارد شدن به دنیای عمیق یک درمان پویشی درست، دیدگاه متفاوت و جذابی همراه دارد.

فهرست مطالب :

  • ۱- پاییز اول
  • ۲- یک بهار طولانی
  • ۳- تابستان
  • ۴- زمستان زودگذر
  • ۵- آخرین بهار
  • ۶- هر روز یک قدم نزدیک تر
برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

اروین دیالوم
جینی الکین

مترجمین

کاملیا نجفی
ایمان صحاف قانع

تعداد صفحات

428

ناشر

قطره

شابک

9786001199295

وزن 500 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هر روز یک قدم نزدیک تر”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.