10%

فرهنگ بزرگ سخن (۸ جلدی)

  • با همکاری بیش از 100 مشاور، نويسنده، ويراستار، نقاش و مترجم
  • با مدیریت و کوشش دکتر حسن انوری
  • شامل 75000 سرواژه اصلی و 45000 سرواژه‌ی فرعی
  • دارای 160000 شاهد مستند، 1000 مثال و 1500 تصوير
  • در سایز رقعی با جلد گالینگور
قیمت اصلی ۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۷,۶۵۰,۰۰۰ تومان است.
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب فرهنگ بزرگ سخن:

کتاب فرهنگ بزرگ سخن به کوشش دکتر حسن انوری و با همکاری بيش از يک‌ صد تن مشاور، نويسنده، ويراستار، نقاش و مترجم در طول هشت سال با تلاش بسيار تدوين شده است. کتاب فرهنگ لغت سخن در ۸ جلد ارایه شده و دارای بيش از ۷۵۰۰۰ سرواژه‌ی اصلی (مدخل اصلی)، ۴۵۰۰۰ سرواژه‌ی فرعی (مدخل فرعی)، ۱۶۰۰۰۰ شاهد مستند، ۱۰۰۰ مثال و ۱۵۰۰ تصوير است.

کتاب شامل همه‌ی واژه‌های به کار رفته در زبان فارسی قديم و جديد است که از ۴۵۰ اثر و از آثار هشتصد نويسنده و شاعر استخراج شده است و از آن ميان ۲۷۰ اثر مکتوب از قدما و ۱۸۳ اثر از معاصران مبناي کار بوده است.

در کتاب فرهنگ لغت سخن براي همه‌ي واژه‌ها و تعبيرات در حوزه‌ی واژگان عمومی از قديم و جديد شاهد مستند نقل شده و نخستين بار در تاريخ فرهنگ‌نويسی فارسی، آثار نويسندگان و شاعران قديم در کنار نويسندگان دوره‌ی قاجار و قرن حاضر قرار گرفته است، از اين رو فرهنگ بزرگ سخن سير تحول واژه‌ها را از قرن سوم و چهارم هجری تا امروز نشان می دهد.

همچنين در آثار مربوط به زمان حاضر سعی شده است از کسانی شاهد نقل شود که زبان فارسی، زبان مادری آنان بوده و به ويژه به زبان فارسی متداول در مرکز ايران داستان نوشته‌اند، چنان که بر اين مبنا، در آغاز کار يک‌صد و سی و پنج اثر از نويسندگان معاصر فيش شده است. کتاب فرهنگ بزرگ سخن، نخستين فرهنگ بزرگی است که به وسيله‌ی متخصصان رشته‌های گوناگون علمی نوشته شده و اصطلاحات هر رشته را، متخصص آن رشته نوشته است.

کتاب فرهنگ لغت سخن

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

گالینگور (سخت)

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسندگان

دکتر حسن انوری
با همکاری بیش از 100 نویسنده، ویراستار و نقاش

تعداد صفحات

8752 صفحه

ناشر

سخن

شابک

9789643725563

وزن 10000 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فرهنگ بزرگ سخن (۸ جلدی)”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.