حیات یحیی (۵ جلدی)

  • از منابع عمده تاریخی چهار پادشاه قاجار و رضاشاه پهلوی
  • در اعداد یکی از موثرترین و دقیق ترین نوشته های تاریخ معاصر
  • ارایه شده در 5 جلد و 4944 صفحه، همراه با تصاویر تاریخی
  • با مقدمه، تصحیح و تعلیقات مجتبی برزآبادی
۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب حیات یحیی (دوره ۵ جلدی):

کتاب حیات یحیی اثر تاریخی سید یحیی دولت آبادی شاعر، خوشنویس و نویسنده دوره قاجار و انقلاب مشروطه است که با تصحیح مجتبی برزآبادی‌ فراهانی در ۵ جلد منتشر شده است. وی از رجال سیاسی عصر مشروطه تا اوایل سلطنت رضا شاه به شمار می آید و نمایندگی مجلس شورای ملی را در مقاطع متعدد تجربه کرده است.

کتابی که پیش رو دارید یکی از منابع عمده تاریخی ۴ پادشاه از دوران قاجار (از ناصر الدین شاه تا احمدشاه) و رضاشاه پهلوی است که نویسنده آن با علم و دانشی که داشته با موشکافی و دقت زایدالوصفی به رشته تحریر درآورده است. خرید کتاب حیات یحیی

کتاب حیات یحیی یکی از کتابهای ارزشمندی است که نویسنده آن خود در اموری که از آنها سخن به میان آورده حضور مستقیم داشته از این رو این کتاب را می توان در اعداد یکی از موثرترین و دقیق ترین نوشته های تاریخ معاصر ایران دانست.

ذوق وافر و لطافت طبع و استعداد خدادادی و حشر و نشر با مردان سیاست دوره پرتلاطم نیمی از حکومت قاجار و دوره اول پهلوی و همچنین دوران مشروطیت این کتاب را بسیار خواندنی کرده است. برای خرید کتاب حیات یحیی که اثری کم یاب است از همین وب سایت اقدام فرمایید.

مشخصات جلد های کتاب:

  • جلد اول شامل ۴۵ فصل و ۴۲۶ صفحه
  • جلد دوم شامل ۴۰ فصل و ۸۳۰ صفحه
  • جلد سوم شامل ۳۹ فصل و ۱۲۲۰ صفحه
  • جلد چهارم شامل ۴۲ فصل و ۱۶۹۶ صفحه
  • جلد پنجم ضمیمه جلدهای یکم تا چهارم است و در ۷۷۲ صفحه منتشر شده است.

درباره یحیی دولت آبادی:

یحیی دولت آبادی متولد ۱۲۴۱ خورشیدی دولت آباد اصفهان بود. پدرش از مجتهدین مؤثر محلی و رهبر شاخه ازلی بابیه در ایران بود. برخی فشارها از سوی ظل السلطان حاکم اصفهان منجر به تبعید و احراج او از اصفهان به تهران شد. رخدادها و اتفاقات دوران مشروطه فصل جدیدی در زندگی دولت آبادی و برادر کوچکش علی محمد گشود. خرید کتاب حیات یحیی

آنان در میان اولین اعضای حلقه اثرگذار ازلی بودند که جمال الدین واعظ اصفهانی و ملک المتکلمین را نیز شامل می شد. وی حکایت زندگی پر از فراز و نشیبش را در کتاب حیات یحیی به قلم آورده است.

از جمله دیگر آثار مشهور میرزا یحیی دولت آبادی می‌توان به رمان شهرناز اشاره کرد که از نخستین رمان های فارسی به حساب می آید.  میرزا یحیی علاوه بر فارسی و عربی، به زبان فرانسه نیز مسلط بود و فرهنگ غرب را می‌شناخت. او از پیشگامان تاسیس مدارس دولتی ایران بود.

متن روبرو از نطق های ماندگار وی در سال ۱۳۰۴ و در مجلس پنجم است: با قاجاریه مخالفم و سلطنت قاجاریه را منقرض می‌دانم و هر کس هم جمع شود و بخواهد سلطنت قاجاریه را برگرداند دیگر نمی‌تواند… دولت آبادی در سال ۱۳۱۸ (۷۸ سالگی) و در تهران به درود حیات گفت.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

وزیری

سایر مشخصات
نویسنده

سید یحیی دولت آبادی

مقدمه، تصحیح و تعلیقات

مجتبی برزآبادی فراهانی

تعداد صفحات

2460

ناشر

فردوس

شابک دوره

978-964-3203-29-0

وزن 8000 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “حیات یحیی (۵ جلدی)”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.