خانه ادریسیها

برند توس شناسه محصول: 111013 دسته: , ,
  • کتاب خانه ادریسیها اثر مرحوم غزاله علیزاده
  • کتاب برگزیده بیست سال داستان نویسی
  • مشهورترین رمان غزاله علیزاده که در سال 1370 منتشر شد
  • رمانی پر از رویدادهای شگفت انگیز، اندوهگین و عجیب
۳۲۵,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالی

درباره کتاب خانه ادریسیها اثر غزاله علیزاده:

بروز آشفتگی در هیچ خانه ای ناگهانی نیست؛ بین شکاف چوبها، تای ملافه ها، درز دریچه ها و چین پرده ها غبار نرمی می نشیند. به انتظار بادی که از دری گشوده به خانه راه بیابد و اجزای پراکندگی را از کمینگاه آزاد کند. در خانه ادریسیها زندگی به روال همیشه بود… کتاب خانه ادریسیها اثر غزاله علیزاده

این آغاز روایت یک «خانه» و شاکله اصلی موضوع کتاب خانه ادریسیها اثر غزاله علیزاده است که هم موضوع نگاه نویسنده است و هم طرز نگاه او را از آن خود کرده است. هم منظره های اصلی روایت را معین داشته است.

و هم به ساخت صلیبی داستان بدل گشته است تا تصویر اصلی رمان را برای تعمیم به جامعه و جهان فراهم آورد. در بین رمان نویسان معاصر ، غزاله علیزاده پایگاه ویژه خود را دارد. هر چند که از عمری طولانی و طبیعی بی بهره ماند، اما آثارش طالعی ماندگار خواهد داشت.

علیزاده گاه نثری روشن و تراشیده دارد و کندوکاو در قصه‌های کوتاه و داستانهای بلند او این نکته را به مخاطب رمان هایش بر‌می‌تابد. که اگر درد ناخواسته و مرگ زودرس سراغ این بانوی نویسنده را نمی‌گرفت چه بسا از تخیل خلاق و چشم نوشتارش، آثار ارزشمند دیگری، بر دفتر و کارنامه دوران ما می‌افزود. موضوع کتاب خانه ادریسیها

خلاصه داستان خانه ادریسیها:

داستان کتاب خانه ادریسیها اثر غزاله علیزاده، درباره شهری است به نام عشق آباد و گروهی به قدرت رسیده که وارد شهر شده‌اند تا حق مظلومین را از ثروتمندان بگیرند و آنها را از خانه هایشان بیرون کنند.

کل ماجرا در یک خانه بزرگ و قدیمی می‌گذرد. ادریسیها نخستین ساکنین خانه هستند: مادربزرگ زلیخا (خانم ادریسیها)، لقا (دختر میانسال خانم ادریسیها که عمرش را به تنهایی و دور از مردها به گذرانده است)، وهاب (نوه پسری خانم ادریسیها که در خارج از کشور درس خوانده و پس از سفر در پی رحیلا آمده است) و یاور (باغبان پیر خانه).

هر ۳ شخص ادریسیها، خود را در خانه و خاطرات گذشته زندانی کرده‌اند. آنها هرگز خانه را ترک نکرده‌اند و به گفته وهاب علتش « خو گرفتن، ناچاری و تن آسایی بوده است ». خانه ادریسیها پر از رخدادهای شگفت انگیز، اندوهگین و عجیب است.

زندگی کسالت بار این ۴ نفر با ورود « شوکت » نماینده آتشخانه مرکزی از جریان عادی خارج می شود. شوکت زن تنومندی است که همیشه زرد می پوشد و چون خورشید می درخشد، او همه خصوصیات زنانه اش را رد می‌کند.

بسیار بد زبان و خشن است، هر چندقلبی مهربان و عادل دارد. همراهان شوکت افراد رنج کشیده ای هستند که در زندگی قبلی شان همواره با بیدادگری دست به گریبان بوده‌اند و برای دادخواهی گرد هم آمده‌اند. تعداد تازه واردان با گذشت داستان به ۱۷ نفر می رسد. کتاب خانه ادریسیها اثر غزاله علیزاده

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

غزاله علیزاده

تعداد صفحات

608

ناشر

توس

شابک

9789643155131

وزن 800 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خانه ادریسیها”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.