دوره آثار افلاطون (۴جلدی)

برند خوارزمی شناسه محصول: 125008 دسته: , ,
  • شامل 28 رساله و کتاب و 13 نامه است و همه آثار افلاطون
  • در چهار جلد همراه با قاب کشویی مخصوص
  • 2480 صفحه مطلب از افلاطون، فیلسوف بزرگ یونان
  • با ترجمه بی نظیر محمدحسن لطفی تبریزی و مرحوم رضا کاویانی

 

۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب دوره آثار افلاطون (۴ جلدی):

کتاب دوره آثار افلاطون نوشته افلاطون فیلسوف بزرگ یونانی است که توسط محمدحسن لطفی تبریزی و مرحوم رضا کاویانی به فارسی ترجمه شده است. این مجموعه که با عنوان دوره ۴ جلدی افلاطون شناخته می شود شامل ۲۸ رساله و کتاب و ۱۳ نامه است و همه آثار افلاطون است.

بیشتر رساله هایی که در این دوره گردآمده است پیشتر چندین بار به صورت مجزا انتشار یافته است. ولی چون به علت نا آشنا نبودن به زبان یونانی به اصل نوشته های افلاطون دسترسی وجود نداشته از روی ترجمه های نسخه های اروپایی به دقت و وسواس تمام ترجمه و نسخه های مختلف با یکدیگر مقایسه شده اند تا کمترین خطایی در گردآوری شکل گیرد.

در این ترجمه ها، نسخه های آلمانی پایه کار مترجمین بوده و از ترجمه فرانسوی بسیار معتبر  «لئون روبن» و بعضی نسخه های انگلیسی برای مقایسه و تطبیق استفاده شده است. دوره ۴ جلدی افلاطون

در هر محاوره و رساله حاشیه هایی ضمیمه شده است و مقصود اصلی از نوشتن آنها این بوده است که هرگاه مطلب خاصی در ضمن رساله یا کتابی پیش آمده است که در رساله یا کتاب های دیگر افلاطون با شرح و تفصیل یا توضیح بیشتر بیان شده است در حاشیه ها آمده تا خواننده به نکات مهم نیز واقف گردد.

فهرست مطالب دوره ۴ جلدی:

  • جلد اول کتاب در ۵۲۵ صفحه شامل ۱۱ محاوره و رساله آپولوژی، کریتون، پروتاگوراس، لیزیس، لاخس، خارمیدس، اوتیفرون، گرگیاس، منون، مهمانی و فایدون است. حاشیه هایی نیز توسط محمد حسن لطفی ضمیمه هر محاوره شده است.
  • جلد سوم کتاب دوره ۴ جلدی افلاطون در ۶۶۶ صفحه شامل ۸ محاوره و رساله هیپیاس (بزرگ)، ایون، آلکیبیادس اول، هیپیاس (کوچک)، منکسئوس، کراتولوس، اوئودموس و جمهوریاست.
  • جلد سوم کتاب آثار افلاطون در ۶۸۴ صفحه شامل ۹ محاوره و رساله فایدروس، ثنای تتوس، سوفسطایی، مرد سیاسی، پارمیندس، فیلبس، تیمائوس، کریتیاس و نامه ها است.
  • جلد چهارم کتاب در ۶۰۶ صفحه شامل ۱۲ کتاب از قوانین و رسائل هیپارخوس، مینوس، آلکیبیادس (دوم)، عاشقان، ثئاگس، دمودوکوس، سیسوفوس، اروکسیاس، اکسیوخوس، کلئیتوفون منسوب به افلاطون م باشد. این جلد نیز از متون آلمانی و فرانسه ترجمه شده است که در ابتدای کتاب منابع نامبرده شده اند.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

گالینگور (سخت)
همراه با جعبه مخصوص

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

افلاطون

مترجمین

محمدحسن لطفی تبریزی
مرحوم رضا کاویانی

تعداد صفحات

مجموع 4 جلد 2480 صفحه

ناشر

خوارزمی

شابک

9789644871344

وزن 3000 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آثار افلاطون (۴جلدی)”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.