دیوان رشیدالدین وطواط

برند اساطیر شناسه محصول: 113019 دسته: , ,
  • رشیدالدین وطواط شاعر و ادیب قرن ششم هجری است
  • دیوان رشید با مقدمه و تصحیح استاد سعید نفیسی
  • این دیوان بیش از 40 سال نایاب و کم یاب بوده
  • نسخه چاپی آن نخستین بار در سال 1339 منتشر شد
۳۲۰,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب دیوان رشیدالدین وطواط :

درباره کتاب دیوان رشیدالدین وطواط و درباره رشیدالدین وطواط که از شاعران بزرگ و ادیبان معروف قرن ششم هجری است. تخلص رشید به وطواط به مناسبت کوچکی جثه و مشابهت او به خفاش (وطواط) است که پرنده کوچکی است. استاد سعید نفیسی در صفحه ۵۴ مقدمه دیوان انوری که آن را در چهاردهم اسفند ۱۳۳۷ نوشته است، می گوید : «در تهیه متن دیوان رشیدالدین وطواط اصولی را که در مقابله اینک بسیار رایج شده و من کلی ناروا می دانم، عمدا ترک کرده ام. خاورشناسان در تهیه و طبع و نشر متون فارسی عادت دارند هر نسخه بدلی را هرچند هم نادرست و سفیهانه باشد، در پای صحایف نقل کنند و بیهوده بر حجم کتاب و سرگردانی خواننده بیفزایند…

به همین جهت من در تهیه متن این کتاب به هیچ وجه رعایت نسخه بدل نکردم و ضبط آنها را زائد و عبث دانستم و عمدا آنها را ترک کردم و عقیده دارم کسی که شعرشناس نیست و طبع شعر ندارد و هرگز درین فن وارد نشده است، حق تصحیح و مقابله و چاپ کردن اشعار مخصوصا اشعار قدما را ندارد». دیوان رشید در آذر ۱۳۳۹ شمسی توسط کتابخانه بارانی انتشار یافت. باری، دیوان رشید پس از سالیانی چند، نسخ چاپی آن مرتبا ناموجود می شود و اینک که قریب به ۶۰ سال از زمان انتشار اول آن می گذرد، بیش از ۴۰ سال است که نایاب و از دسترس اهل ادب به دور بوده و اینک ارایه شده است.

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

رشیدالدین وطواط

مقدمه، مقابله و تصحیح

استاد سعید نفیسی

به اهتمام

عبدالکریم جربزه دار

تعداد صفحات

792

ناشر

اساطیر

شابک

978-9643315375

وزن 1000 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دیوان رشیدالدین وطواط”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.