ناپاکزاده استانبول

برند آسیم شناسه محصول: 112044 دسته: , ,
  • کتاب حرامزاده استانبولی نوشته الیف شفق
  • ترجمه فارسی کتاب The Bastard of Istanbul
  • نامزد کسب جایزه اورانژ فرانسه
  • جنجالی ترین کتاب الیف شافاک نویسنده ملت عشق
۵۵,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

درباره کتاب ناپاکزاده استانبول :

کتاب ناپاکزاده استانبول که آنرا با عنوان حرامزاده استانبولی نیز می شناسند توسط الیف شافاک در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. این کتاب جنجالی ترین اثر الیف شافاک است که موجب دادگاهی شدن اسن نویسنده محبوب شد. دادگاههای ترکیه علت را توهین به نژاد ترک در موضوع کشتار ارامنه عنوان کرده بودند. تفاوت اساسی الیف شافاک با دیگر نویسندگان، به ویژه نویسندگان ترک تبار، تفاوت در نوع نگاه و تفکر اوست که باعث شده پرتیراژترین کتابها را در آن کشور از آن خود کند و اغلب کتابهایش به چندین زبان ترجمه و منتشر می شوند.

شافاک در جایگاه زن نویسنده تابوهای اجتماعی را به راحتی می شکند و زیر پا می گذارد. او حتی روال مرسوم و عادی جامعه را هم طور دیگری جلوه می دهد، گویی کسی قبلا جرات چنین کاری را نداشته است. برای مثال سفید بودن شیر به عنوان منطق بی چون و چرایی که همه پذیرفته ایم را با کتابی تحت عنوان «شیر سیاه» به سخره می گیرد. چون معتقد است بر خلاف نظر جامعه، مادر می تواند با افزودن جوهرهای درونی خود شیری با رنگ متفاوت به فرزندش بدهد.

خلاصه داستان کتاب ناپاکزاده استانبول :

ناپاکزاده استانبول ششمین اثر الیف شافاک و دومین اثر انگلیسی اوست که تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار جلد آن به فروش رفته است. این کتاب، حکایت خانواده ای متوسط در استانبول است و نویسنده با نشان دادن آداب و رسوم و شخصیت های متفاوتی که در زیر یک سقف زندگی می کنند، داستانهای زیبایی را در متن رمان رقم می زند. این داستان مملو از سمبل ها و اسطوره های نهفته ای است که به طور غیرمستقیم و البته تدریجی به مخاطب معرفی می شوند و غنای داستان را دو چندان می کنند. برای مثال گربه ها در طول داستان در همه ماجراها، نقش ناظرانی ساکت ولی دخیل در خیر و شر زندگی افراد قصه را بازی می کنند و پنج نسل از آنها، در کنار دو نسل از اعضای خانواده، موقعیت ویژه ای برای خود دارند.

شخصیت اصلی دختر کوچک خانواده است که همچون مبارزی معرفی می شود که با بعضی از عادات و رسوم خانه و اجتماع می جنگد. او در اواخر دهه دوم عمرش، با مشکلی روبرو می شود که تا نزدیک بیست سال بعد از آن نیز آن را با خود می کشد، تا بالاخره بر اساس برنامه ای که خواهر بزرگ او تدبیر کرده، بار خود را به زمین می گذارد.

این داستان، به وضوح موضوع کشتار ارامنه و درگیری ۱۰۰ ساله ترک ها با باین معضل از دیدگاهی دیگر بیان می کند. همان تابویی که ظاهرا تا کنون با حمایت دولت مکتوم مانده و طی داستان نشان داده که مردم ترک و ارمنی، در اعلا درجه ارتباط با همدیگر هستند و نسل های متمادی از آنها در هم پیچیده شده و در لایه های مختلف اجتماعی با هم حشر و نشر دارند و بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی می کنند.

متن پشت جلد :

آسیه کازانچی با اقوام دورش در استانبول زندگی می کند. به خاطر یک نفرین مرموز خانوادگی، همه مردان کازانچی در اوایل ۴۰ سالگی می میرند، بنابراین خانه زنانه است. زلیخا، مادر زیبا و سرکش آسیه که یک دکان خالکوبی را می گرداند؛ بانو، که به تازگی پی برده یک غیب بین است؛ و فریده، یک آدم خیالاتی و نگران فاجعه ای قریب الوقوع. وقتی که آرمانوش، دختر عمه ارمنی-آمریکایی آسیه، نزدشان می آید اسرار پنهان قدیمی خانواده، مرتبط با گذشته خشونت آمیز ترکیه، آشکار می شود. برای مشاهده یا خرید نسخه زبان انگلیسی این کتاب (The Bastard of Istanbul) روی تصویر زیر کلیک کنید…

The Bastard of Istanbul

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

الیف شافاک (شفق)

مترجمین

فرناز گنجی
محمدباقر اسمعیل پور

تعداد صفحات

432

ناشر

آسیم

شابک

978-964-418-631-8

نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ناپاکزاده استانبول”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.