کتاب هوش و استعداد تحصیلی

  • کتاب آمادگی برای آزمونهای استخدامی
  • شامل 633 پرسش با پاسخ تشریحی
  • قابل استفاده متقاضیان استخدام در دستگاه های اجرایی کشور
  • با بیش از 40 مرتبه تجدید چاپ
  • جزو پرفروش ترین کتاب اطلاعات عمومی و هوش
۱۳۰,۰۰۰ تومان
خرید محصولات تکمیلی، مرتبط یا جانبی
۳۰۰,۰۰۰ تومان برای 2 مورد
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب هوش و استعداد تحصیلی:

کتاب هوش و استعداد تحصیلی یا کتاب اطلاعات عمومی و هوش با توجه به كمبود منبع درسی برای داوطلبان استخدام، و با هدف موفقيت داوطلبان گرامی ارایه شده است. در کتاب، ابتدا با فرم‌های گوناگون سؤالات از طريق مسائل حل شده آشنا می شويد، سپس می توانيد به اندازه‌ی كافی با سؤالاتی كه تماماً از آزمون‌هاي سال‌های پيش اقتباس گرديده است، خودتان را آزمايش کنید.

کتاب هوش و استعداد تحصیلی اولين جلد از اين مجموعه‌ کتابهای آمادگی آزمونهای استخدامی است كه به يكی از اصلی ترين مواد امتحانی يعنی هوش و استعداد تحصيلی پرداخته است.

به توانايی ذهن يا سرعت انتقال ذهن، هوش می گويند. طبق تحقيقات انجام شده، تا سن ۱۳ سالگی، تقريباً توانايي ذهن فرد با نسبت ثابتی رُشد می كند و بعد از آن رُشد آن كُند و بعد از ۱۸ سالگی مقدار آن كم، يا اينكه رُشدی نشان داده نشده است.

از ميان روش‌هاي مختلفی كه براي اندازه‌گيری هوش در نظر گرفته شده‌اند، مهم‌ترين آن‌ها امتحان IQ (هوش منطقی یا محاسباتی) است كه امتحان استانداردی براي اندازه‌گيری هوش انسان، جدا از چيزهايی كه ياد می گيرد، می باشد.

ساختار کتاب:

کتاب اطلاعات عمومی و هوش از دو فصل آموزش و آزمون تشكيل شده است. در فصل اول آموزش دارای سه بخش كلامی، غيركلامی(شكلي) و استعداد تحصيلی است.

در اين فصل صورت‌های مختلف سؤالات هوش همراه با ذكر مثال‌های كاربردی، آموزش داده مي‌شود و در فصل دوم، ۶۳۳ سؤال همراه با پاسخ‌های تشريحی آمده است تا بتوانيد آموخته‌های تان را در معرض آزمايش قرار دهيد.

در گردآوری مطالب آموزشی و سؤالات آزمون‌ها، اهميت‌شان مد نظر قرار گرفته و از تكنيك هم‌پوشانی استفاده شده است. يعنی كليه‌ی مطالب با پتانسيل طرح سؤال در قسمت آموزش و سؤال مطرح شده‌اند و با عنايت به پاسخ تشريحی سؤالات آزمون‌ها، مطالب در حد كفايت تشريح شده‌اند تا برای عموم خوانندگان در هر سطحی، قابل فهم باشد.

فهرست مطالب کتاب:

فصل اول: آموزش

بخش اول: کلامی

طبقه بندی کلمات- نسبت کلامی (استدلال کلامی)-طبق کلمات-کلمات متضاد و مترادف-معنی لغات-درک مطلب-نسبت-درصد-تناسب-روابط عددی

بخش دوم: غیرکلامی (شکلی)

رابطه بین شکل ها-نسبت شکل ها-چرخش اشکال-استدلال مکانیکی-ترکیب شکل ها-شمارش مکعب ها-شباهت شکل ها-گستره حجم

بخش سوم: استعداد تحصیلی

اتحادهای جبری-همهنشتی-باقیمانده تقسیم اعداد-سرعت لحظه ای، سرعت متوسط و شتاب حرکت یک متحرک- رشد و زوال-محاسبه حداکثر سود و درآمد-آنالیز ترکیبی

فصل دوم: آزمون ها

فصل سوم: پاسخ تشریحی آزمون ها

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

تعداد صفحات

176

ناشر

امید انقلاب

شابک

978-9646809697

وزن 200 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب هوش و استعداد تحصیلی”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.