کژراهه

برند امیرکبیر شناسه محصول: 122031 دسته: , ,
  • خاطرات و دیدگاه های احسان طبری
  • وی ایدئولوژیست ارشد و مفسر مارکسیسم بود
  • طبری عضو کمیته مرکزی حزب توده ایران بود
۱۷۰,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب کژراهه احسان طبری :

کتاب کژراهه خاطرات و دیدگاه های احسان طبری ایدئولوژیست ارشد و مفسر مارکسیسم و عضو کمیته مرکزی حزب توده در ایران است. او در اوایل دهه شصت به همراه تعدادی دیگر از رهبران این حزب دستگیر شد.  با شروع دستگیری سران حزب توده در سال‌های پرالتهاب دهه شصت احسان طبری هم دستگیر شد. عجیب تر از دستگیری اما درخواستش در زمان بازداشت بود که احتمالا خیلی ها را متعجب کرد؛ درخواست ملاقات با علامه محمدتقی جعفری. بزرگ مفسر مارکسیسم و عضو کادر مرکزی حزب، درخواست ملاقات با یکی از فقهای مسلمان و روحانیون حوزه را داده بود. علامه جعفری به دلایلی به درخواست نیروهای امنیتی که تقاضای احسان طبری را به گوش او رسانده بودند پاسخ منفی داد.

طبری اما مصر بود و از درخواستش کوتاه نمی آمد. در نهایت ملاقاتی صورت گرفت. تاریخ می گوید یک روز صبح بود که طبری را به منزل علامه جعفری بردند. جلسه ای که تا ظهر طول کشید. از جزئیات این جلسه هیچ اطلاعی در دست نیست. نه علامه جعفری تا زمان درگذشت چیزی از آن ملاقات بر زبان آورد نه طبری. بسیاری از مواضع بعدی احسان طبری متعجب شدند. خودش اما شروع این تغییر را از اواخر دهه چهل معرفی می کند.

طبری در کتاب کژراهه ، ضمن ارزیابی انتقادآمیز حوادث و وقایع مشخص و روزمره و فراز و نشیب های حزب توده و زندگی رهبری آن در ایران و خارج از کشور، عملکردها و سیاست های حزب در داخل کشور و نقش اتحاد جماهیر شوروی سابق و بسیاری از رویدادها و تحولات تاریخ معاصر ایران را که به نوعی با حزب توده مرتبط بوده بررسی کرده است.

فهرست کتاب :

ادوار زندگی حزب توده ؛ پیدایش حزب توده ؛ جریان نفت شمال ؛ جریان آذربایجان و کردستان ؛ انشعاب خلیل ملکی ؛ واقعه تیراندازی به شاه ؛ شوروی آن گونه که من دیدم ؛ درباره خروشچف ؛ وضع رهبری و تشکیلات حزب توده در دوران مصدق و دولت زاهدی ؛ وضع توده ای ها در خارج ؛ داستان دفاعیه خسرو روزبه ؛ انشعاب مائوئیست‌ها ؛ حزب توده و مناسبات بین‌الملل ؛ وضع رهبری حزب توده در آستانه انقلاب اسلامی ؛ برخی مختصات اخلاقی رهبران عمده حزب توده و مباحث دیگر . صفحات پایانی کتاب به فهرست توضیحی اعلام اختصاص یافته است .

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

احسان طبری

تعداد صفحات

376

ناشر

امیرکبیر

شابک

973-9640000027

وزن 400 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کژراهه”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.