مجموعه اشعار فروغ فرخزاد

برند نخستین شناسه محصول: 113003 دسته: , ,
  • مجموعه اشعار فروغ فرخزاد با متن کامل
  • با مقدمه ای از مایکل هیلمن، ایران شناس آمریکایی
  • همراه با ترجمه 13 شعر به زبان انگلیسی
  • اشعار فروغ به 10 زبان دنیا ترجمه شده است
۱۳۵,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

مجموعه اشعار فروغ فرخزاد :

در صحنه ادبیات قرن بیستم ایران چند شخصیت برجسته زن دیده می شود که معروف ترین چهره ادبی در میان آنها فروغ فرخزاد است که در آثارش به طور مستقیم از زندگی خود می نویسد و بنابراین اشعارش را جز زندگینامه او نمی توان دانست. مجموعه اشعار فروغ فرخزاد به عنوان یک اتوبیوگرافی، در تفاوت نگرش میان شخصیت های ادبی مرد و زن ایرانی نسبت به موضوع اتوبیوگرافی قابل توضیح است. در این چاپ کتاب فروغ فرخزاد مقدمه ای ۲۰ صفحه ای از مایکل هیلمن ایران شناسی آمریکایی با عنوان « معصومیتی که به تاراج نخواهد رفت » نیز ترجمه شده که حاوی نکات و اطلاعات مهمی درباره زندگی و شعر فروغ فرخزاد است.

فروغ فرخزاد در سال ۱۹۵۵ میلادی، اولین مجموعه اشعارش را منتشر کرد. محتوا و زبان این کتاب برای اولین بار در تاریخ ادبیات فارسی نشان می داد که سراینده یک زن است. هزینه چاپ این مجموعه شعر که « اسیر » نام داشت توسط خود شاعر پرداخت شده بود که این موضوع در ادبیات کم سابقه است.

کمی درباره کارنامه ادبی فروغ فرخزاد :

این مجموعه شعر به همراه آثار بعدی فروغ به نام های دیوار، عصیان، تولدی دیگر و ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد، کماکان در میان کتابهای جنجالی عرصه ادبیات است که توسط یک زن خلق شده اند. کتاب فروغ فرخزاد ، دربرگیرنده همه مجموعه اشعار فروغ با متن کامل است.

فروغ‌ فرخزاد متولد ۸ دی ۱۳۱۳ تهران است. در سال ۱۳۳۱ و در ۱۸ سالگی نخستین مجموعه‌ شعرش را به نام «اسیر» با ۴۳ شعر، در سال ۱۳۳۵ دومین مجموعه شعرش «دیوار» را با ۲۵ شعر و در سال ۱۳۳۶ سومین مجموعه شعر به نام‌ «عصیان» را با ۱۷ شعر منتشر کرد.

این سه مجموعه شعر مورد نقد و بررسی و توجه جامعه ادبی قرار گرفت.  فروغ در سال‌ ۱۳۳۸ به‌ فعالیت های سینمایی‌ روی آورد و برای آموختن‌ و تجربه‌ سینما به‌ اروپا رفت‌.

در سال ۱۳۴۱ فیلم مستندی از جذامیان‌ تبریز به نام‌ « خانه‌ سیاه‌ است » تهیه‌ کرد که‌ برنده‌ جایزه بهترین فیلم‌ مستند فستیوال‌ اوبرهاوزن‌ ایتالیا شد. در همان سال مجموعه شعرش با نام «تولدی دیگر» با ۳۵ شعر تحسین گسترده ای را برانگیخت و انتشار «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد» با ۷ شعر در سال ۱۳۴۲ جایگاه شاعری او در شعر معاصر ایران را تثبیت کرد. فروغ‌ فرخزاد ‌در ۲۴ بهمن ۱۳۴۵ در یک سانحه رانندگی‌ و در ۳۲ سالگی درگذشت و در آرامگاه ظهیر‌الدوله تهران دفن شد‌.

 شعری از فروغ فرخزاد در پشت جلد کتاب :

  • من از نهایت شب حرف می‌زنم
  • من از نهایت تاریکی
  • و از نهایت شب حرف می‌زنم
  • اگر به خانه من آمدی برای من ای مهربان چراغ بیاور
  • و یک دریچه که از آن
  • به ازدحام کوچه خوشبخت بنگرم
  • کتاب فروغ فرخزاد

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

گالینگور (سخت)

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
شاعر

فروغ فرخزاد

مقدمه

مایکل هیلمن

تعداد صفحات

400

ناشر

نخستین

شابک

978-6001271397

وزن 500 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مجموعه اشعار فروغ فرخزاد”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.