2%

مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی (۳۶ جلدی)

  • مجموعه 36 جلدی آثار دکتر شریعتی
  • لیست کامل کتابها همراه با جزئیات هر جلد
  • بدون حذفیات، در حدود 15000 صفحه
  • مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی

 

قیمت اصلی ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان است.
نقد و بررسی اجمالی

معرفی مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی (۳۶ جلدی):

مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی در ۳۶ جلد ارایه شده است:

جلد اول: با مخاطب‌های آشنا؛ مجموعه آثار (۳۵۲ صفحه)

در این مجموعه برخی نامه‌های دکتر علی شریعتی به پدر، مادر، همسر، فرزندان، برادران، خواهران و دوستان همفکرش به طبع رسیده است .بخشی از کتاب با مخاطب‌های آشنا به دو وصیت و چند نوشتار و گفتار نامبرده اختصاص دارد.

جلد دوم: خودسازی انقلابی؛ مجموعه آثار (۲۶۴ صفحه)

کتاب خودسازی انقلابی، حاوی یک دیباچه و ۱۰ نوشته تقریبا کارهای دو سال آخر عمر دکتر شریعتی است. شش قسمت از این ۱۱ قسمت (دیباچه- عشق،توحید- آزادی،خجسته آزادی-خوسازی انقلابی-حّر – شب قدر) جزو نوشته ها و ۵ قسمت دیگر (چگونه ماندن-بر در حق کوفتن حلقه وجود- سلام های نماز-معراج و اسراء) در جلسات خصوصی سالهای ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ گفته شده است.

جلد سوم: ابوذر؛ مجموعه آثار (۲۸۰ صفحه)

کتاب ابوذر در دو دفتر، شامل سه نوشته و گفته است. دفتر اول «ابوذر غفاری» است که در سال ۱۳۳۴ انتشار یافته و دفتر دوم، مرکب از دو قسمت است، «یک بار دیگر ابوذر» که در مرداد ۱۳۵۱ در حسینیه ارشاد به صحنه آورده شد و قسمت دوم سخنرانی که قبل از شروع نمایش ایراد شد.

جلد چهارم: بازگشت؛ مجموعه آثار (۴۳۲ صفحه)

دفتر اول: بازگشت به خویشتن، دفتر دوم: بازگشت به کدام خویش؟

جلد پنجم: ما و اقبال؛ مجموعه آثار (۳۵۲ صفحه)

کتاب ما و اقبال نوشته دکتر علی شریعتی است که تا کنون انتشار نیافته و حاوی دو دفتر است. دفتر اول سخنرانی دکتر شریعتی در بزرگداشت «اقبال لاهوری» است که در حسینیه‌ی ارشاد برگزار شده و دفتر دوم نیز حاصل نوشته‌های او درباره‌ی «جایگاه اقبال لاهوری» و بررسی اندیشه‌های اوست.

جلد ششم: تحلیلی از مناسک حج؛ مجموعه آثار (۲۹۵ صفحه)

جلد هفتم: شیعه؛ مجموعه آثار (۳۵۲ صفحه) مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی

دفتر اول: شیعه یک حزب تمام، دفتر دوم: نقش انقلابی یاد و یادآوران در تاریخ تشیع، دفتر سوم: مسئولیت شیعه بودن

جلد هشتم: نیایش (۱۹۲ صفحه) مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی

جلد نهم: تشیع علوی و تشیع صفوی (۲۹۶ صفحه)

موضوع کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی، شرح اصل و اساس تشیع و ردّ برخی الحاقات و خرافات منسوب به مذهب شیعه است. این کتاب، با هدف بازخوانی افکار و آثار «دکتر علی شریعتی» و با تأکید بر اهمیت و ارزش آثار وی چاپ شده است.

کتاب، مشتمل بر دو قسمت است. بخش نخست که «تشیع سرخ و تشیع سیاه» نام دارد، جزوه مختصری است که دکتر شریعتی آن را به عنوان توضیح و مقدّمه‌ای بر نمایش‌نامه «سربداران» نوشته است.

بخش بعدی کتاب «تشیع علوی و تشیع صفوی» است. این بخش، مشتمل بر متن یک سخنرانی سه ساعته است که در تاریخ ۹ آبان‌ماه ۱۳۵۰ مقارن با ماه رمضان در حسینیه ارشاد ایراد شده است.

دکتر شریعتی در این بخش، شیعه را تحلیل و واکاوی کرده و علل نفی تشیع به وسیله تشیع را برشمرده و مسئله غرب‌زدگی شیعه را مطرح نموده است. وی در پایان پایه‌های اعتمادی تشیع اسلامی ـ علوی و تشیع صوفی ـ صفوی را بررسی و تحلیل کرده است.

جلد دهم: جهت‌گیری طبقاتی در اسلام (۲۰۰ صفحه) مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی

جلد یازدهم:  تاریخ تمدن (جلد ۱)؛ مجموعه آثار (۲۹۶ صفحه)

جلد دوازدهم: تاریخ تمدن (جلد ۲)؛ مجموعه آثار (۳۴۴ صفحه)

جلد سیزدهم: هبوط در کویر؛ مجموعه آثار (۶۴۴ صفحه)

شامل: هبوط، کویر، کاریز، نامه ای به دوست، دوست داشتن از عشق برتر است، معبودهای من، تراژدی الهی، در باغ ابسرواتور، عشق فرزند، معبد، نوروز، آدم ها و حرف ها، سرود آفرینش، انسان خداگونه در تبعید، توتم پرستی

جلد چهاردهم:  تاریخ و شناخت ادیان (جلد ۱) (۴۰۸ صفحه)

جلد پانزدهم:  تاریخ و شناخت ادیان (جلد ۲) (۴۰۸ صفحه)

جلد شانزدهم: اسلام‌شناسی ۱ (درس‌های حسینیه ارشاد) (۵۱۰ صفحه)

جلد هفدهم: اسلام‌شناسی ۲ (درس‌های حسینیه ارشاد) (۴۱۰ صفحه)

جلد هجدهم: اسلام‌شناسی ۳ (درس‌های حسینیه ارشاد) (۴۰۰ صفحه)

جلد نوزدهم: حسین وارث آدم (۴۰۰ صفحه) مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی

فهرست مطالب جلد نوزدهم: حسین وارث آدم، ثار، شهادت، پس از شهادت، بحثی راجع به شهید، بینشی تاریخی شیعه، انتظار،مذهب اعتراض، فلسفه تاریخ در اسلام و مقدمه معلم شهید بر کتاب حجر بن‌عدی

جلد بیستم: چه باید کرد؟؛ مجموعه آثار (۵۹۰ صفحه)

کتاب چه باید کرد مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و دست‌نوشته‌های دکتر شریعتی از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۴ است که با مضامین فرهنگی، جامعه‌شناسی، خودآگاهی و استحمار جمع‌آوری شده است.

جلد بیست و یکم: زن؛ مجموعه آثار (۳۲۸ صفحه)

هرچند نام این کتاب در مجموعه آثار دکتر علی شریعتی، «زن» آمده، اما در خاطره‌ی بسیاری از کتاب خوانان، با نام زیبای «فاطمه فاطمه است» ثبت شده است. کتاب زن از ۳ بخش اصلی و یک بخش ضمیمه‌ها تشکیل شده است.

بخش ها عبارت‌اند از ۱- فاطمه، فاطمه است ۲- انتظار عصر حاضر از زن مسلمان ۳- سمینار زن (این بخش شامل سخنان دکتر علی شریعتی در سمینار زن در ایام فاطمیه در سال ۱۳۵۱ است). بخش ضمیمه حاصل گفت و گویی است با دکتر علی شریعتی که تحت عنوان حجاب به چاپ رسیده است.

جلد بیست و دوم: مذهب علیه مذهب؛ مجموعه آثار (۳۹۲ صفحه)

شامل ۳ بخش: ۱- مذهب علیه مذهب، ۲- پدر، مادر، ما متهمیم، ۳- آری، این چنین بود برادر – از جلد بیست و دوم، کتاب پدر، مادر، ما متهمیم طرفداران زیادی بین علاقه مندان به آثار شریعتی دارد.

جلد بیست و سوم: جهان‌بینی و ایدئولوژی؛ مجموعه آثار (۴۰۰ صفحه)

مجموعه بیست و سوم، جمعا از ۸ بخش اصلی و یک بخش ضمیمه ها تشکیل شده است. بخش ها عبارتند از: ۱- جهان بینی (کتاب انسان و اسلام)، ۲ توحید و شرکت ۳ و ۴ و ۵- ایدئولوژی (۱و۲و۳) ۶- فرهنگ و ایدئولوژی (کتاب فرهنگ و  تمدن و ایدئولوژی) ۷ و ۸- ایدئولوژی (۴و۵) ۹- ضمائم

جلد بیست و چهارم: انسان؛ مجموعه آثار (۴۰۰ صفحه) مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی

دکتر شریعتی تعریف خود از انسان را این گونه بیان می‌کند: «مقصود از انسان، نه آن نوع حیوان ناطقی است که علوم طبیعی و بیولوژی از آن سخن می‌گویند، بلکه مقصود آن خودآگاهی، آگاهی، و اراده‌ی آزادی است که: تصمیم می‌گیرد، انتخاب می‌کند. انسان همواره در انتخاب کردن است.»

مطالب این جلد عبارتند از: انسان و اسلام – آزادی- انسان،اسلام و مکتبهای مغرب زمین – انسان آزاد- انسان و تاریخ – اگزیستانسالیسم – ضمائم شامل: تنهایی، فلسفه خلقت انسان

جلد بیست و پنجم: انسان بی‌خود؛ مجموعه آثار (۴۴۰ صفحه)

متن کتاب انسان بی‌خود، ابتدا به شکل یک سخنرانی با احتمال زیاد بین سال‌های ۴۹-۱۳۴۸ در دانشکده‌ ادبیات دانشگاه تهران ارائه شده و پس از ارائه سخنرانی، متن آن توسط خود دکتر شریعتی اصلاح و در یک مجموعه‌ای منتشر شده است.  محور اصلی این کتاب مفهوم الیناسیون است، که دکتر شریعتی این مفهوم را به عباراتی نظیر «بی‌خودی»، «از خود بیگانگی»، «جن‌زدگی» و موارد مشابه تفسیر کرده است.

اومانیسم در غرب و شرق، عصیان انسان، چهار زندان انسان، انسان بی خود، انسان تمام، ارتجاع نو، نیازهای انسان امروز، آرزوها و پایان غم انگیز زندگی یونگ عناوین جلد ۲۵ مجموعه است.

جلد بیست و ششم: علی (ع)؛ مجموعه آثار (۶۰۰ صفحه)

کتاب علی (ع) دکتر علی شریعتی (۱۳۵۶-۱۳۱۲)، شامل سخنرانی‌ها و آثار دست‌نویس دکتر شریعتی درباره امام علی (ع) است و از یک مدخل و ۹ بخش اصلی و یک ضمیمه تشکیل شده‌ است. فصل اول: علی حقیقتی بر گونه‌ی اساطیر، فصل دوم: قرن ما در جستجوی علی، فصل سوم: علی تنهاست، فصل چهارم: چه نیازی است به علی، فصل پنجم: علی، بنیانگذار وحدت، فصل ششم: قاسطین، مارقین، ناکثین، فصل هفتم: پیروان علی و رنجهای شان، فصل هشتم: علی،حیات بارورش پس از مرگ، فصل نهم: امت و امامت

بخشی از کتاب علی(ع) دکتر شریعتی: مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی

ای مردم! ما در زمانه‌ای پرعناد و بدکینه گرفتار شده‌ایم. انسان نیک‌دل و پاک‌دامن را در این روزگار بد می‌شمرند و ستم‌کاره در این عصر بر تندباد غرور و نخوتش می‌افزاید. آن‌چه می‌دانیم سودمان نمی‌بخشد و آن‌چه را نمی‌دانیم نمی‌پرسیم و از بدبختی کوبنده‌ای که فرا می‌رسد بیم نداریم تا آن‌گاه که بر سرمان فرود آید.

مردم بر چهار گروهند: یکی آن که از پلیدکاری در زمین بازنمی‌ایستد مگر هنگامی که جانش ناتوان گردد و تیغش کند و دستش تهی. دیگری آن که شمشیر را برکشیده و آتش شرارتش را برافروخته و سواره و پیاده‌اش را بسیج کرده، خود را فروخته و ایمانش را باخته است تا ثروت خلق را به غارت برد یا بر سر سپاهی فرمان راند و یا بر سر منبری بالا رود… مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی

جلد بیست و هفتم: بازشناسی هویت ایرانی ـ اسلامی (۳۷۶ صفحه)

جلد بیست و هشتم: روش شناخت اسلام (۶۹۶ صفحه)

جلد بیست و نهم: میعاد با ابراهیم (۱۴۸ صفحه)

جلد سی ام: اسلام‌شناسی (۷۸۰ صفحه) مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی

جلد سی و یکم: ویژگی‌های قرون جدید؛ مجموعه آثار (۵۸۰ صفحه)

در کتاب ویژگی های قرون جدید دکتر شریعتی می کوشد تمدن غرب را بشناساند و اصول برخاسته از رنسانس و عصر روشنگری را تجزیه و تحلیل کند و نسبت به رابطه علم و فلسفه و دین و ملیت در قرون جدید به بحث بپردازد.

مطالب کتاب عبارتند از: تاریخ تکامل فلسفه، متدلوژی علم، ریشه های اقتصادی رنسانس، نگاهی به ویژگی های قرون قدیم،قرون وسطی و قرون جدید، نگاهی به تاریخ فردا، اسکولاستیک جدید، ماشین در اسارت ماشینیسم، تمدن و تجدد، وضع آگاهی طبقاتی، جهان بینی بسته،جهان بینی باز، هجرت زمینه ساز، داروینیسم در تبدیل انواع تمدنها به یکدیگر و دنیای سوم خود به زبان آمده است

جلد سی و دوم: هنر؛ مجموعه آثار (۳۳۴ صفحه) مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی

جلد سی و سوم: گفت‌وگوهای تنهائی (بخش اول و دوم)؛ مجموعه آثار (۱۰۹۴صفحه)

جلد سی و چهارم: نامه‌ها (۱۸۰ صفحه) مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی

جلد سی و پنجم: آثار گونه‌گون (بخش اول)؛ و مجموعه آثار (۴۰۰ صفحه)

جلد سی و ششم: آثار گونه‌گون (بخش دوم) (۴۵۰ صفحه)

کتاب یک جلوش تا بینهایت صفر، در این جلد گنجانده شده است. بخشی از این قسمت معروف را بخوانیم:

وقتی بخوای فقط برای «خودت» باشی، تنها نباشی، وقتی بخوای فقط با صفر ها باشی، عمر تو مثل یک خط منحنی، روی خودت دور می زنه، مثل صفر باز از آخر میرسی،به اول! میمونی، میگندی، مثل مرداب، مثل حوض، بسته میشی، مثل دایره، مثل « صفر»!

اما اگر جلو « یک» بنشینی…؟ اگر بخوای فقط برای«یک» باشی، از پوچی و تنهایی در بیای، همنشین«یک» بشی…؟! باید برای دیگران زندگی کنی.

مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

جیبی
رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

تعداد صفحات

مجموع 36 جلد: 15000 صفحه

سال انتشار

1356

وزن 10000 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مجموعه کتابهای دکتر علی شریعتی (۳۶ جلدی)”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.