بازمانده روزThe Remains of the Day

  • ترجمه فارسی کتاب The Remains of the Day
  • برنده جایزه من بوکر سال 1989
  • ایشی گورو برنده جایزه نوبل ادبیات سال 2017 است
  • فیلمی با اقتباس از این کتاب در سال 1993 ساخته شد
  • این فیلم در 8 رشته نامزد جایزه اسکار شد
۲۳۵,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالیThe Remains of the Day

معرفی کتاب بازمانده روز:

کتاب بازمانده روز نشر کارنامه نوشته کازوئو ایشی گورو یک داستان ساده و سرراست نیست؛ در واقع بافت پیچیده ای از چند لایه داستان است که هر کدام در راز و زمان خودشان جریان دارند، و خواننده داستان باید به آنها توجه داشته باشد. لایه بالایی یا بیرونی سرگذشت مردی است به نام استیونز، که بیش از ۳۰ سال در خانه یکی از اشراف انگلستان به نام لرد دارلینگتن پیش خدمت بوده است و اکنون که بساط آن خانه برچیده شده دارد خاطراتش را به صورت یادداشت هایی که از یک سفر شش روزه به صفحات غرب انگلستان بازمانده است برای ما نقل می کند.

لحن غالب در داستان کتاب بازمانده روز لحن رسمی و مضحک پیش خدمتی است که یک عمر ناچار بوده است در دایره زبان خشک و بی جانی که بیرون رفتن در آن در حد نیست حرف بزند. می توان گفت که سراسر این داستان سلسله بی پایانی است از کلیشه های فرسوده زبان نوکرمآب و اداری انگلیس. راز ماندگاری ایشی گورو را باید در رمان بازمانده روز جست و جو کرد؛ میراثی کم نظیر که به مدد ترجمه  درخشان استاد دریابندری از جایگاهی دوچندان نزد مخاطب برخوردار است.

برچسب:
مشخصات کلیThe Remains of the Day
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

گالینگور (سخت)

قطع کتاب

پالتویی

سایر مشخصات
نویسنده

مترجم

تعداد صفحات

356

ناشر

کارنامه

سال انتشار

1989

شابک

9789644310621

وزن 400 گرم
نظرات کاربرانThe Remains of the Day

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بازمانده روز”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.