بیچارگان

  • اولین رمان از فئودور داستایوفسکی چاپ 1846 میلادی
  • ترجمه کتاب با عنوان انگلیسی Poor People
  • داستان زندگی انسان هایی که از فرط بیچارگی به مرگ راضی شده‌اند
  • ترجمه شده با نامهای «مردم فقیر» و «مردمان فرودست»
  • ترجمه خشایار دیهیمی

 

۸۰,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب بیچارگان داستایوفسکی نشر نی :

کتاب بیچارگان (به انگلیسی: Poor People) اولین رمان داستایوفسکی است که در ۲۰ سالگی آن را نوشه است. کتاب بیچارگان داستایوفسکی او را وارد مجالس روشنفکری و همنشین اشخاص روشنفکر آن دوران نمود به طوریکه زمینه های موفقیت وی را رقم زد و در سالهای بعد شهرت زیادی کسب نمود. بیچارگان داستایوفسکی نشر نی

داستان اینکه منتقدان چگونه رمان یا کتاب بیچارگان از فئودور داستایوفسکی را کشف کردند یکی از ماجراهای مشهور در تاریخ ادبیات روسیه است. بیچارگان داستان زندگی انسان های بدبخت و‌ درمانده‌‌ای‌ است که از فرط بیچارگی به مرگ راضی شده‌اند.

متن پشت جلد کتاب :

بیچارگان رمانی کوتاه در قالب مکاتبه، در زمستان ۴۵-۱۸۴۴ نوشته و بازنویسی شد. در ماه مه داستایوفسکی نسخه دست نویس رمان را به گریگاروویچ به امانت داد. گریگاروویچ دست نویس را نزد دوستش نکراسوف برد.

هر دو با هم شروع به خواندن دست نویس کردند و سپیده‌ دم آن را به پایان رساندند و ساعت ۴ صبح رفتند داستایوفسکی را بیدار کردند و برای شاهکاری که آفریده بود به او تبریک گفتند. نکراسوف ان را با این خبر که «گوگول تازه‌ای ظهور کرده است» نزد بلینسکی برد و آن منتقد مشهور پس از لحظه‌ای تردید بر حکم نکراسوف مهر تایید زد. روز بعد بلینسکی با دیدار داستایوفسکی فریاد زد : «جوان، هیچ می‌دانی چه نوشته‌ای؟… تو با بیست‌ سال سن ممکن نیست خودت بدانی.» داستایوفسکی سی‌ سال بعد این صحنه را «شگفت‌ انگیزترین لحظه حیاتش» خواند…

برشی از متن کتاب :

آدم‌های ثروتمند از فقیرهایی که به صدای بلند از بختشان شکوه و شکایت می‌کنند خوششان نمی‌آید – می‌گویند اینها سمج هستند و مزاحمشان می‌شوند! بله، فقر همیشه سمج است – شاید غرولُند این گرسنه‌ها خواب را از سر ثروتمند بپراند!

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

فئودور داستایفسکی

مترجم

خشایار دیهیمی

تعداد صفحات

208

ناشر

نشر نی

شابک

978-964-185-069-4

وزن 200 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بیچارگان”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.