زنده به گور

مجموعه داستانهای کتاب زنده به گور اثر صادق هدایت

شامل 9 داستان:

زنده به گور، حاجی مراد، اسیر فرانسوی، داود گوژپشت،

مادِلن، آتش پرست، آبجی خانم، مرده خورها، آب زندگی

 

۳۵,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالی

درباره کتاب زنده به گور:

کتاب زنده به گور اولین مجموعه داستان از صادق هدایت است و داستان زنده به گور اولین داستان از این مجموعه است که با توصیفی قدرتمند از فضای اتاق یک بیمار آغاز می شود. اتاق درهم و برهمی که در عین به هم ریختگی، تمام اشیایش به چشم نویسنده می آید و هیچ تکه ای از آنها نادیده گرفته نمی شود. بعد از این توصیف ، هدایت به وصف ساکن این اتاق و دردی که تمامی وجود او را به تسخیر درآورده می پردازد.

این درد بیشتر زا آنکه دردی جسمی باشد، تالمی روحی است که خواننده بی هیچ توضیحی با خواندن سطرهای داستان نه تنها به آن پی می برد؛ بلکه آن را با تمام وجودش حس می کند. دردی که بی شک خود نویسنده نیز آن را تجربه کرده است.

داستان زنده به گور صادق هدایت، تلاش دردآلود انسان است که به پوچی و انزوا رسیده و می خواهد به هر نحو که شده به زندگی یکنواخت، بی هیجان، راکد و نکبت بار خود پایان دهد؛ اما مرگ نیز او را از خود می راند و حاضر نیست وجود خالی از هر گونه امید و آرزوی انسان را دریابد و این برای او خفت بارتر و دردآورتر از خود زندگی است. تا جایی که به مردگان قبرستان حسادت می ورزد و آنها را بسیار خوشبخت تر از خود می داند.

درباره داستانهای مجموعه:

حاجی مراد دومین داستان از مجموعه کتاب زنده به گور است که در آن هدایت به آدمهای گداصفتی حمله می کند که یک باره ورق زندگی شان بر می گردد و به نان و نوایی می رسند و با القاب و عناوین به دیگران فخر می فروشند و زندگی گذشته خود را از یاد برده، خود را مالک و صاحب همه چیز و هم کس می دانند. خواندن مابقی داستانهای جذاب و گیرای این مجموعه را به شما واگذار می کنیم.

باید گفت هدایت در این مجموعه کتاب زنده به گور مثل تمام نوشته هایش با استفاده از ساده ترین موضوعات، مطالبی عمیق و قابل تحقیق برای مخاطبانش ارایه می کند. نثر هدایت می تواند از هر موضوع به ظاهر پیش پا افتاده ای یک شاهکار بیافریند که در نوع خود بی نظیر بوده و خواننده را از قدرت اعجاب انگیز خود به حیرت وا دارد.

فهرست مجموعه داستان ها:

  • زنده به گور
  • حاجی مراد
  • اسیر فرانسوی
  • داود گوژپشت
  • مادِلن
  • آتش پرست
  • آبجی خانم
  • مرده خورها
  • آب زندگی

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

شومیز

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

تعداد صفحات

120 صفحه (نشر مجید)
112 صفحه (بدرقه جاویدان)

وزن 200 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زنده به گور”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.