نام من سرخ

برند چشمه شناسه محصول: 112078 دسته: , ,
  • ترجمه فارسی کتاب My Name Is Red
  • اثری از اورهاک پاموک، برنده نوبل ادبیات 2006
  •  برنده جایزه بهترین کتاب خارجی فرانسه 2002
  •  برنده جایزه ایمپک دوبلین در سال 2003
  • بخشی از تاریخ امپراطوری عثمانی و ایران
۵۸۰,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب نام من سرخ :

کتاب نام من سرخ (به انگلیسی : My Name Is Red) نوشته اورهان پاموک نویسنده ترکیه ای برنده نوبل ادبیات است. این رمان بخشی از تاریخ امپراطوری عثمانی را در زمان سلطان مراد سوم روایت می کند. پاموک در این رمان وجه اشتراک تاریخی دو کشور ایران و عثمانی را مد نظر قرار داده و عشق و قتل را در این دوره تشریح می کند. شخصیت های اصلی داستان تعدادی نقاش می باشند. خرید کتاب نام من سرخ نشر چشمه پیشنهاد ما برای علاقه مندان ادبیات سنتی ایران و عثمانی و کتابهای اورهان پاموک است.

خلاصه داستان :

سلطان مراد سوم، امر کرده تا گروهی از بهترین و برجسته ترین هنرمندان سرزمینش، گرد هم آیند و کتابی باشکوه در ستایش پیروزی ها و فتوحات قلمرو او به وجود آورند. در ابتدای رمان، یک استاد طلاکار به دست یک نقاش به قتل می رسد. هیچ کس مطمئن نیست که شاید قاتل یک نقاش باشد. موضوع رمان به نوعی، پیدا کردن نقاشِ قاتل است.

تنها سرنخ برای افشاء این جنایت، در خود تصویرگری های نیمه تمام نهفته است… پاموک برخی حکایت‌های نظامی و شاهنامه فردوسی را نیز در کتاب نام من سرخ بازگو کرده‌ و در بخش هایی از کتاب نیز به بهزاد، نقاش ایرانی اشاره کرده است.

برش هایی از کتاب نام من سرخ نشر چشمه :

و حالا دیگه من یه مُرده‌ ام ، یه جسد تهِ یه چاه. از آخرین نفسی که کشیدم و قلبم وایستاد خیلی گذشته ولی هنوز هم هیچ کس از ماجرا خبر نداره ، البته غیر از اون قاتل پست‌ فطرت. اون کثافت نبضم رو گرفت و گوشش رو گذاشت جلو دهنم ، بعد که مطمئن شد مُرده‌ ام دستم رو گرفت و تا سر چاه کشوندم ، بعد بلندم کرد و انداختم تو چاه…. آدم بعد از مرگش می فهمه که پول تو زندگی هیچ ارزشی نداره؟ اینا همه اش شعار بوده ، آدم حتی بعد از مرگش هم خوب می فهمه که پول تو زندگی چه قدر ارزش داره…

فکر می کردم اگه دو نفر همیشه به هم راست بگن ، یعنی عین حقیقت رو بگن ، باید خیلی صمیمی باشن ولی الان می دیدم که برای حفظ صمیمیت انگار مجبوری بعضی جاها دروغ هم بگی…..

برای مشاهده یا خرید نسخه انگلیسی کتاب با عنوان My Name Is Red روی تصویر زیر کلیک کنید…

کتاب My Name Is Red

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

گالینگور (سخت)

قطع کتاب

رقعی

سایر مشخصات
نویسنده

اورهان پاموک

مترجم

عین‌له غریب

تعداد صفحات

696

شابک

978-964-362-702-7

وزن 850 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نام من سرخ”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.