شاهنامه شاه طهماسبی

  • نسخه ای نفیس از شاهنامه فردوسی در قرن دهم هجری قمری
  • قطع رحلی بزرگ همراه با قاب کشویی
  • 430 صفحه تمام رنگی با خوشنویسی استاد غلامحسین امیرخانی
  • همراه با نقاشی ها و مینیاتورهای ایرانی
۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب شاهنامه شاه طهماسبی :

کتاب شاهنامه شاه طهماسبی که به شاهنامه شاه طهماسب نیر معروف است نسخه ای نفیس از شاهنامه فردوسی است که متعلق به قرن ۱۰ هجری قمری است. شاهنامه شاه طهماسب شامل ۴۲۰ صفحه نگارگری از افسانه‌ها، اساطیر و داستان های شاهنامه است که با منظومه حماسی توسط بهترین نقاشان و خوش نویسان ایران و به خط نستعلیق ارایه شده است.

تاریخ آغاز این نسخه از شاهنامه به دوره سلطنت شاه اسماعیل صفوی پایه گذار دودمان شاهنشاهی صفویه، تقریبا به سال ۹۲۸ هجری قمری یعنی دو سال قبل از فوت شاه اسماعیل در سال ۹۳۰ هجری قمری باز می گردد. برای خرید کتاب شاهنامه شاه طهماسبی از وب سایت دی بوک اقدام فرمایید.

شاهنامه شاه طهماسب

مشخصات کتاب :

برای انتشارات کتاب شاهنامه شاه طهماسبی ، دست اندرکاران با تمامی موزه ها و مجموعه هایی که بخشی از آثار کتاب را در اختیار داشتند مذاکره کردند و سرانجام تصویر ۳۳ نگاره از موزه متروپلیتن، ۱۰ نگاره از مجموعه خصوصی خلیلی در لندن، ۹ نگاره از بنیاد آقاخان در زوریخ، ۳ نگاره از موزه هنرهای اسلامی قطر و یک نگاره از موزه رضا عباسی تهران به دست آمد.

برای تصمیم گیری صحیح در خصوص جوانب مختلف علمی و فنی آماده سازی و چاپ، شورایی تشکیل شد که با برگزاری جلسات متعدد به بررسی موضوعاتی از قبیل انتخاب تصاویر از مجموعه جمع آوری شده، تهیه شرح نگاره ها و ترجمه آنها، ترتیب مجالس و همچنین نظارت بر امور عکاسی و همسان سازی تصاویر، صفحه آرایی و خوشنویسی ابیات و… پرداختند.

در ترجمه فارسی به انگلیسی اشعار، از ترجمه آرتور جرج و ادموند وارنر استفاده شده است. بخشی از کتاب نیز به جزئیات تصاویر، نمونه خط، شیوه جدول کشی و دیگر ظرایف کتاب آرایی شاهنامه اختصاص دارد که لزوماً ارتباطی بین محتوای اشعار و تصاویر این بخش وجود ندارد. ضمنا آستر بدرقه کتاب همان آستر بدرقه کتاب اصلی شاهنامه است و تصویر جلد شاهنامه نیز در ابتدا و انتهای نگاره ها آمده است. خرید کتاب شاهنامه شاه طهماسبی

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

قاب کشویی
گالینگور (سخت)

قطع کتاب

رحلی بزرگ

سایر مشخصات
نویسنده و شاعر

حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی

شورای علمی

محمدعلی رجبی
علیرضا سلیمانی
احسان آقایی
محمدحسن اثباتی

شرح تصاویر

آناهیتا مقبلی
اعظم کبیری
منصور احمدی
محبوبه رزمجو

مترجم انگلیسی

علی اصغر منظرپور

خوشنویسی

استاد غلامحسین امیرخانی

تعداد صفحات

430 صفحه مصور (رنگی)

شابک

9789642321889

وزن 1500 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شاهنامه شاه طهماسبی”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.