3%

کمدی الهی (سه جلدی)

  • روایت سفر خیالی دانته آلیگیری به دوزخ، برزخ و بهشت
  • کتاب کمدی الهی اثر دانته آلیگیری شاعر و مورخ ایتالیایی است
  • در سه جلد با جعبه مخصوص ترجمه محسن نیکبخت
  • محصول اندیشه ها و تفکرات و جهان بینی خاص دانته
قیمت اصلی ۱,۴۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان است.
نقد و بررسی اجمالی

معرفی کتاب کمدی الهی دانته (۳ جلدی با قاب):

کتاب کمدی الهی دانته آلیگیری مجموعه سه جلدی است که در یک جعبه مخصوص ارایه شده است. دانته آلیگیری شاعر و نویسنده ایتالیایی متولد ۱۲۶۵ میلادی و در خانواده ای متوسط در شهر فلورانس که یکی از جمهوری های ایتالیای آن زمان بود. وی در مجموعه کمدی الهی سفر خیالی خود را به دوزخ، برزخ و بهشت بازگو می کند. این کتاب را مجسمه سازان و نقاشان بزرگ اروپایی تصویرسازی کرده اند و روایات های گوناگونی را با اقتباس با متون آن به نقش درآورده اند. کمدی الهی از اولین کتاب‌های ادبیات ایتالیا و از بزرگترین و البته مهمترین آثار ادبیات جهان به شمار می‌آید. خرید کتاب کمدی الهی

کتاب کمدی الهی دانته آلیگیری (به ایتالیایی : La Divina Commedia)، منظوم و مقفا به زبان ایتالیایی (توسکانی) است که شاعر در آنها، به سفر خیالی دوزخ، برزخ و بهشت می رود. او در این مقاطع با افراد متفاوتی دیدار کرده و درباره موقعیتشان، دلیل حضورشان در مقطع حاضر  و… سوالاتی می پرسد و گاهی نیز، پیشگویی هایی را در قالب عباراتی نامفهوم می شنود که اتفاقا در جهان واقعیت نیز به وقوع می پیوندد. دانته سرانجام، در بهشت این مجموعه، محبوب از دست داده اش «بئاتریس» را می بیند و با او تا بارگاه خداوندی پیش می رود.

  •  جلد اول: دوزخ
  • جلد دوم: برزخ
  • جلد سوم: بهشت

این اثر منظوم ، که محصول اندیشه ها و تفکرات و جهان بینی خاص شاعر آن می باشد، در عصر خفقان و ذلت قرون وسطا، یعنی هنگامی که حتی کسی حق دفاع از مالکیت، از خود و از اندیشه خود را نداشت بر صفحه کاغذ نقش بسته است. این اثر گرانبها، چنان مهم و جهانگیر شد که سال های سال است دانته شناسان متعددی را در گوشه و کنار جهان، به مطالعه جدی و کشف رمزهای مختلف آن برداشته است. گذشته از آن، کانون های دانته شناسی، همچنان نظرات تازه ای درباره کتاب کمدی الهی دانته آلیگیری ارایه نموده و به نقاط تاریکی از تاریخ بر می خورند که جز در این مجموعه، در هیچ کجای تاریخ یافت نشده است.

سرانجام دانته :

در سال ۱۳۰۲ میلادی دادگاه فلورانس او را غیابی به سوء استفاده از اموال دولتی متهم نمود و به دو سال تبعید از فلورانس و محرومیت همیشگی از حقوق مدنی محکوم کرد. ۴۰ روز بعد حکم دیگری به زیان دانته صادر شد و وی محکوم بدان شد که به دلیل نگارش کمدی الهی، اگر به دست مقامات امنیتی و قضایی فلورانس بیفتد زنده زنده در آتش سوزانده شود. از آن پس یک دوران ممتد آوارگی و دربدری برای دانته آغاز شد که تا پایان زندگی اش ادامه داشت.

از این تاریخ او دیگر همسر و دو دخترش را ندید چون به آنها اجازه ترک شهر را ندادند و تنها توانست دو پسرش را در اواخر زندگی ببیند. دانته پس از زندگی در شهرهای مختلف سرانجام به راوِنا رفت. در سال ۱۳۲۱ و در ۵۶ سالگی دچار تب ناگهانی شدید شد که او را به کام مرگ کشید. وی در دم آخر گفت: «کاش در خانه خود مرده بودم».

ویژگی های مهم کتاب:

ویژگی های دوره ۳ جلدی کتاب کمدی الهی دانته آلیگیری را از دو جنبه ظاهری و باطنی می توان مورد بررسی قرار داد، که اتفاقا با بررسی این دو جنبه، می توان به شگفتی ها و نکاتی پی برد که اهمیت و ارزش این کتاب را هر چه بیشتر نمایان می سازد. خرید کتاب کمدی الهی

جنبه های ظاهری:

الف : علاقه مندی دانته به برخی از اعداد : چنین به نظر می رسد که دانته، توجه خاصی به عدد ۳ داشته و عدد ۱۰ را نیز، عددی کامل می دانسته است؛ زیرا در کل و در جزء به جزء این اثر این اعداد را به وضوح می توان مشاهده کرد. هر قسمت شامل ۳۳ سروده است که این عدد از ۳ و ۳ تشکیل می شود. هر قسمت شامل ۱۰ بخش است و…

ب : زبان حکایت : دانته در سراسر این مجموعه سه جلدی حکایت سفر خود را از زبان اول شخص تعریف می کند

ج : قافیه پردازی کمدی الهی : شاید بتوان گفت که نوع قافیه پردازی در کمدی الهی، منحصر به فرد و یگانه است.

خرید کتاب کمدی الهی

جنبه های باطنی:

جنبه های باطنی کتاب هم منحصر به فرد است حتی در بعضی موارد خارق العاده و بی نظیر است که با توجه به تعاریف و تمجید هایی که فلاسفه و مشاهیر جهان به کتاب داشته اند به یگانه بودن کتاب پی برد. کمدی الهی مجموعه شعری است کامل، بی عیب و نقص، وزین، با هجاهای کامل و برابر، مقفا، مرتبط به هم، سرشار از کنایات و استعارات ادبی و هنری، با بهره گیری از قوانین شعری و شاعری و …

کتاب کمدی الهی سه جلدی با حدود ۱۲۵۰۰ مصرع، زبان و گویش ایتالیا را که تا آن زمان فاقد وحدت و یگانگی بود، شکلی خاص بخشید و آن را به سمت زبان توسکانی که همان زبان کمدی الهی است جهت دار نمود. دانته در طول داستان سفرها، چنان به شرح دقیق جزئیات و حوادث می پردازد و برای نشان دادن برخی موارد، از چنان مثال هایی به جا و درستی استفاده می کند که اغلب خوانندگان و حتی مترجمان (در هنگام ترجمه) گمان می کنند که به راستی این سفر اتفاق افتاده و دانته با همه حواس خود به درک موقعیت های موجود نایل آمده است. خرید کتاب کمدی الهی

دانته فقط یک شاعر یا سیاستمدار ناکام نبود؛ او در این مجموعه، برای تفهیم نظرات و مشاهدات خیالی خود، از کلیه علوم و فنون تا زمان خود بهره جسته و خواننده را برای درک مطالب، راهنمایی کرده است. در هم آمیختن اسطوره های یونان و روم باستان با آیات آسمانی کتب مقدس، به خصوص در دوران خفقان و تیرگی قرون وسطا، غیر ممکن بود و کسی که به این کار مبادرت می ورزید، به اتهام «کفر» کشته می شد و یا زنده زنده در آتش می سوخت؛ ولی دانته از این کار غافل نشد و با ظرافت و آگاهی کامل از این دو موضوع متنافر،آنها را کنار هم قرار داد تا بدن واسطه نیز از خود، اثری جاودان و ابدی بسازد.

دانته در این سفر خیالی-الهی، منطق راه سپردن در مسیری ناشناخته را فراموش نکرده است. او می داند که در چنین سفر پر رمز و رازی به راهنما نیاز است؛ اما این نکته خاص را نیز به خواننده تاکید می کند که در همه جا نمی توان فقط از یک راهنما بهره برد. پس در طول این مسیر پر فراز و نشیب، از دو راهنمای کاملا متفاوت راهنمایی می طلبد؛ از ویرژبل (مظهر خرد بشری) و بئاتریس (مظهر عشق،  عشق به پاکی).

در کمتر اثری می توان شرح جزئیات جغرافیایی مکانی این گونه که در کمدی الهی هست، مشاهده نمود. در واقع دانته با توضیحات جزئی دوزخ، برزخ و بهشت، این امکان را برای خواننده فراهم کرده تا به راحتی بتواند طبقات مختلف، پستی ها و بلندی ها، عذاب ها و تنبیه ها را در هو موقعیت مکانی به راحتی تصور کند.

درباره دوزخ:

سفر دانته از دوزخ شروع می شود؛ یعنی از تاریکی و تیرگی زیر زمین. او هر چه پیش می رود، به اعماق زمین (مرکز زمین) نزدیک تر می شود تا جایی که «شیطان» یعنی پادشاه عذاب را می بیند.

دوزخ، جایگاه تیرگی، جهل، ترس، سرما، سستی، زشتی، پلیدی، نا امیدی، کفر و همه شروریات عالم خاکی است که از سوی شیطان به انسان القا می گردد.

 برای مشاهده یا خرید کتاب کمدی الهی به انگلیسی روی تصویر زیر کلیک کنید :

کتاب The Divine Comedy

برچسب:
مشخصات کلی
مشخصات فیزیکی کتاب
نوع جلد

گالینگور (سخت)

قطع کتاب

وزیری

سایر مشخصات
نویسنده

دانته آلیگیری

مترجم

محسن نیکبخت

تعداد صفحات

3010 صفحه

ناشر

پارسه

شابک

978-600-5026-41-2

وزن 1500 گرم
نظرات کاربران

دیوار دی بوک، فضایی است که برای اظهار نظر شما و دیگر مخاطبان برای محصول بالا در نظر گرفته شده است. خواهشمند است قبل از نوشتن مطلب، موارد زیر را رعایت فرمایید: 1- فارسی بنویسید. بهتر است بیش از حد از فضای خالی (Space) و شکلک (ایموجی) استفاده نکنید و حروف یا کلمات را با صفحه‌ کلید نکشید. 2- نوشته های خود را براساس خوانش کتاب و با دقت کافی مرقوم کنید؛ بهتر است بدون تعصب به نویسنده یا عقاید شخصی، ویژگی های کتاب را بازگو کنید. چون به احتمال زیاد در انتخاب بازدید کنندگان تاثیر می گذارد. 3- پیشنهاد می شود در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت کتاب، پرهیز کنید. 4- در اظهار نظرها و انتقادات به یکدیگر احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌ آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف خواهند شد.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کمدی الهی (سه جلدی)”

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.